چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 403697
۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
هفته نامه افق حوزه

حوزه/ چهارصدو نودو دومین شماره "افق حوزه" به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی دیگر از عناوین هفته نامه "افق حوزه" در این شماره شامل: «همایش صدف کوثر بزرگداشت حضرت خدیجه (س)»، «ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه»، «اطلاع رسانی شفاف از فعالیت ها و حفظ اعتماد به مردم»، «پژوهش ها ناظر به نیاز روز و جامعه جهانی باشد»، «بدون دین، صلح حقیقی تحقق نمی یابد»، « اوضاع دنیا مسئولیت و تکلیف حوزه و روحانیت را سنگین تر کرده است»، «تحول در حوزه باید با اجماع و هم فکری اساتید و تشکل های حوزوی باشد»، «غیبت و زندگی پنهانی حضرت مهدی (عج) در چه قالب هایی محتمل است؟»می باشد.

* درس اخلاق حضرت آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره)

حضرت آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره) در درس اخلاق با موضوع «معالجه اسباب غضب» که در این شماره افق حوزه منتشر شده، به این صفت مذموم و آثار آن پرداخته است.

از اخلاق ذمیمه در انسان یکی غضب است که از پلیدی روح ناشی می شود. ظهور غضب ممکن است از روی عادت باشد. این اشخاص به محض این که با رفتارهای نامناسب با خواسته خودش مواجه می شوند، غضب ناک و برافروخته می شوند. کسی که به صفت غضب مبتلا می شود باید از اول سعی کند که این حالت وارد میدان قلب او نشود؛ چرا که جلوگیری کردن از غضب آسانتر از برطرف نمودن آن است.

خودبینی، عامل غضب

از اسباب غضب یکی عُجب و خودپسندی است. عُجب این است که شخص از خودش خوشش بیاید و خود را بزرگ بشمارد؛ برخلاف فخر و تکبر که شخص خود را از دیگران برتر می بیند.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز شامل: «مهم ترین علت پوسیدگی دندان های ایرانی ها»، «راه برای آموزش استقلال به کودک»، «طب ناب: تعادل را رعایت کنید»، «نکته: ترک عادت ناپسند»، «تازه های علمی: مراقب سندرم تکان کودک باشید».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha