جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: خداوند عزوجل به برخی بندگان خود کلید دسترسی به غیب را عطا می کند و در نتیجه ممکن است برخی انسان ها بر حقایقی از جهان غیب مطلع شوند و این امر محالی نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد کریمه استاد بازنشسته الازهر و رئیس مؤسسه تقریب شیعه و سنی مصر در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ماهواره ای one در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره رؤیا و خواب و حقیقت یا خرافه بودن آن گفت: خداوند عزوجل به برخی بندگان خود کلید دسترسی به غیب را عطا می کند و در نتیجه ممکن است برخی انسان ها بر حقایقی از جهان غیب مطلع شوند و این امر محالی نیست.

وی افزود: دیدن رؤیا فقط ویژه مسلمانان نیست، اما خواب آشفته با رؤیا فرق دارد و در قرآن نیز از خواب های آشفته به عنوان أضغاث أحلام یاد شده، اما رؤیا به گونه ای است که پس از مدتی محقق می شود و مانند اینکه پیامبر اسلام(ص) در رؤیایی قبل از جنگ بدر مشاهده کرد که خداوند متعال تعداد مشرکان قریش را کاهش داده و رؤیای حضرت ابراهیم(ع) که دید پسر خود را ذبح می کند.

شیخ کریمه در پایان سخنان خود در مورد پدیده ظهور افراد فریبکار در روزهای پایان سال میلادی و ظهور پدیده هایی مانند طالع بینی و فال فنجان و این گونه خرافه ها هشدار داد و هدف از این کارها را مال اندوزی دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha