پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاسخ به سئوالات- مشاوره

حوزه/کارشناس اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب از اعزام اساتید جهت آموزش و تربیت استاد مشاور در حوزه های علمیه کشور طی سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهدی لطفی کمال، با اشاره به اهمیت مشاوره گفت: یکی از امور مهمی که در دین  مبین اسلام به آن تاکید فراوانی شده است بحث مشاوره است لذا از  ابتدای تاسیس معاونت تهذیب ، یکی از فعالیت های مهم آن،  اعزام مشاوران به مدارس علمیه بوده است.
کارشناس اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده ، با اشاره به اینکه  اعزام مشاور در معاونت تهذیب  به دو صورت کلی در قالب مدارس و آموزش اساتید انجام می شود، افزود: مشاور های اعزام شده به مدارس در دو بخش فردی و خانوادگی به فعالیت پرداخته و به طرح مباحثی چون مدیریت تحصیلی ، ازدواج و مدیریت خانواده می پردازند .
وی ادامه داد: در اعزام های مربوط به خانواده نیز این برنامه شامل دو بخش مشاوره جهت خانواده های حوزوی  و  تازه مزدوج می باشد که در این بخش نیز مباحثی چون، سبک زندگی اسلامی، تربیت دینی ، کنترل عواطف و احساسات،مدیریت زندگی به صورت کارگاه های پیشگیرانه به مخاطبان ارائه می گردد.
لطفی با بیان اهمیت ارتقاء سطح علمی اساتید بومی گفت:  در همین راستا و با هدف دانش افزایی و افزایش آگاهی های تخصصی اساتید مشاوره مستقر در استان ها نیز ، اعزام هایی به صورت جداگانه برگزار می گردد تا بتوانیم توانایی های  این افراد را  افزایش و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده نماییم.

عزام۳۰۰مشاور به مدارس علمیه

وی در ادامه با اشاره به اعزام های سال جاری ابرازداشت: از ابتدای سال جاری تا  پایان آذرماه حدود300 نفر روز  مشاور در قالب های مختلف به مدارس علمیه سراسر کشور اعزام  شده اند که بیشتر  اعزام ها مربوط به آموزش و افزایش آگاهی های تخصصی اساتید مشاور در استان ها بوده که این  امر زمینه و بستری را برای رشد و پویایی امر مشاوره در استان ها ایجاد می نماید.
به گفته وی در حال حاضر آموزش اساتید مشاوره در قالب دوره "آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره" در 14 استان کشور در حال برگزاری بوده و مقدمات برگزاری در دیگر استان های کشور نیز در حال برنامه ریزی می باشد
کارشناس اعزام مشاور دفتر امور مشاوره و خانواده، تصریح کرد: آموزش اساتید مشاوره در استان ها باعث می شود که طلبه ها برای حل برخی از مشکلات خود در زمینه های تحصیلی ، ارتباطات ، ازدواج و مدیریت عواطف، دیگر به قم مراجعه نکرده و مشکلات آنها در استان خودشان حل گردد که این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه ها می گردد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha