شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتابخانه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر از تحصیل ۱۰۰ طلبه سطح ۲ در این مدرسه خبر داد.

خانم اعظم آزادبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با اشاره به اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر در سال ۱۳۸۸ به همت امام جمعه وقت این شهرستان حجت الاسلام صرفی پور پایه گذاری شد، گفت: در همان سال آموزش و تربیت خواهران طلبه در این مدرسه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر در زمینی با زیربنای ۲ هزار متر مربع و مساحت  هزار متر مربع در دو طبقه احداث شده است، افزود: این مدرسه دارای امکانات خوابگاه، کتابخانه و سالن مطالعه، دارالقرآن، مهد کودک برای نگهداری فرزندان طلاب و... است و مشکل کمبود فضای فیزیکی در این مدرسه مشهود نیست.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰طلبه از پایه های ۱ تا ۵ در این مدرسه به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، یادآور شد: از این تعداد طلبه حدود ۴۰ نفر خوابگاهی هستند و از شهرستانهای استان و استان های همجوار در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

خانم آزادبخت با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۵۰ مبلغ از این مدرسه فارغ التحصیل شده و به امر تبلیغ اشتغال دارند بیان داشت:طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیلان این مدرسه با حضور در مساجد،خوابگاه ها ،دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، جلسات قرآنی، حلقات صالحین بسیج، اردوهای جهادی و... به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و ترویج مکتب اهل بیت (ع) می پردازند.

کتابخانه ای با بیش از 5 هزار جلد کتاب

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر با بیش از ۵ هزار جلد کتاب فقهی، حوزوی و دینی، در اختیار طلاب محقق و پژوهشگر است خاطر نشان کرد:در این کتابخانه نرم افزارهای تحقیقی دیجیتال و منابع پژوهشی الکترونیک  فراهم است و طلاب می توانند از این منابع پژوهشی بهره گیرند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر با اشاره به اینکه در صددیم با رایزنی حوزه خواهران استان، امکانات نرم افزاری و سایت پژوهشی کتابخانه برای طلاب ارتقاء یابد گفت:با افزایش امکانات نرم افزاری می توان شاهد رشد تحقیق و پژوهش در بین طلاب باشیم.

خانم آزادبخت با بیان اینکه دارالقرآن مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فعالیت های قرآنی را بصورت فوق برنامه به طلاب ارائه می دهد افزود:در این مرکز قرآنی طلاب آموزشهای روانخوانی،صوت و لحن،تجوید و تفسیر قرآن را زیر نظر اساتید قرآنی آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه مشاور مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر نیز با حضور خود به طلاب مشاوره های لازم را ارائه می دهد اظهار داشت:بهره گیری طلاب از مشاوره های تحصیلی،خانوادگی ،ازدواج،فرهنگی،اجتماعی ،تربیتی و...از جمله مباحث مشاوره به طلاب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha