شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 احمد حسین فلاحی

حوزه/ حجت الاسلام فلاحی گفت: دانشگاه صرفا با تفکیک جنسیتی اسلامی نمی شود، بلکه باید علوم انسانی، اسلامی سازی شود و راه برای ورود مسایل دینی و پاسخگویی به شبهات در دانشگاه ها باز شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی طلاب مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان، گفت: در صدر  اسلام مسجد مرکز علم و همه تصمیم گیری ها بود.

وی در ادامه افزود: «جامعه» در لغت عربی به معنای دانشگاه است و وجه تسمیه مسجد جامع همان محل کسب دانش است که بعد از مدت ها حوزه ها در این مساجد شکل گرفتند.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: دشمن خواست با نام جدید تفرقه بین حوزه و دانشگاه بیاندازد و دین را از علم  جدا کند، البته که دعوای ما با غرب در علوم پایه نیست و  مشکل ما با روش فکری و علوم انسانی غرب که از اومانیست، سکولاریست و لیبرالیست پیروی می کند، است.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: حوزه مشکل محتوایی ندارد و از محتوا غنی است ولی در روش مشکل دارد اما دانشگاه ها دارای روشی مناسب هستند اما در محتوا ضعف دارند.  اساتید دانشگاهی ما هنوز در نظریه های ضعیف غربی مثل نظریه داروین که در غرب منسوخ شده است پا برجا هستند و این نظیره ها را اشاعه می کنند.

وی در پایان گفت: دانشگاه صرفا با تفکیک جنسیتی اسلامی نمی شود، بلکه باید علوم انسانی، اسلامی سازی شود و راه برای ورود مسایل دینی و پاسخگویی به شبهات در دانشگاه ها باز شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha