پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حماسه نهم دی

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه نهم دي ماه نمايش بصيرت انقلابي مردم بود، تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همواره بیدار و آگاه‌‌اند و هیچ گاه از مواضع خود عقب نخواهند نشست.

حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با قلمداد کردن حماسه عظیم نهم دی به انقلاب بصیرت ملت ایران به تبیین ماهیت فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: دفتر تاریخ هر ملتی پر است از فراز و نشیب های تاریخی و روزهای به یاد ماندنی و تلخ و شیرینی که سرنوشت یک ملت را در طی سالیان دراز رقم زدند و زمینه را برای پیوند نسل ها و یکی شدن دل ها فراهم کردند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهم دی سال 88 از جمله یکی از روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران بود، ادامه داد: چنین روزی همواره در دفتر تاریخ این مرز و بوم باقی می مانند و هیچ گاه از یاد و خاطره ایرانیان در گذر از تاریخ پاک نمی شوند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که جنس و ماهیت نهم دی را باید از جنس و ماهیت سایر روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران دانست، تصریح کرد: نهم دی روزی است که در آن پاسخ محکم و قاطعی به حرمت شکنان و سخره گیرندگان اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم داده شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در روز نهم دی بار دیگر توطئه و تفرقه افکنی های دشمنان داخلی و خارجی این مرز و بوم با شکست وناکامی مواجه شد، خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در چنین روزی بار دیگر از انقلاب و آرمان های اصیل آن حراست و پشتیبانی کردند.

وی با بیان این که نهم دي ماه نمايش بصيرت انقلابي مردم بود، تصریح کرد: بصيرت ملت ولایت مدار ایران در نهم دی سال 88 غبارو نقاب ها را كنار زد و چهره واقعي مدعيان و فتنه گران را نشان داد.

حجت الاسلام میر عمادی با بیان این که اگر نقش آفرینی مقام معظم رهبری نبود، ممکن بود شرایط به گونه ای دیگر رقم بخورد، گفت: اما رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستند با روشنگری های به موقع خود از تحقق اهداف شوم دشمنان نظام جلوگیری کنند.

وی، نقش مقام معظم رهبری در بصیرت‌بخشی به جامعه در جریان فتنه سال 88 را تعیین کننده عنوان کرد و افزود: مقام معظم ولایت نقش ولایت را تمام و کمال در حق امت خود جاری کردند.

معاون حوزه علمیه مازندران، توطئه های مستمر فتنه گران را به جنگ احزاب تشبیه کرد و گفت: همه فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی و وابسته به بیگانه در جریان فتنه جمع شده‌اند.

وی با بیان این که یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران از آغاز تاکنون مبارزه و تقابل با زیاده خواهی مستکبران عالم بوده است، گفت: آمریکا و صهیونیسم جهانی از آغاز انقلاب تا کنون لحظه ای از توطئه و ایجاد فتنه علیه این نظام اسلامی غفلت نکردند و با مشاهده کوچک ترین روزنه سعی در ضربه زدن به نظام و مردم ایران اسلامی داشتند تا آنجا که به طور رسمی از گروه های مخالف نظام مثل منافقان که دست به اعمال تروریستی می‌زنند حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه با بیان این که انتخابات سال 88 فرصتی برای دشمنان بود تا بتوانند توطئه های خود را عملی کنند، افزود: در جریان انتخابات سال 88 گروه هایی که در پشت پرده برای نظام و مردم توطئه چینی می‌کردند از غفلت عده ای از نیروهای انقلابی، سواستفاده کرده و عده ای هم که در داخل هم سو و هم نیت با آنها بودند در جهت تقویت و حمایت نقشه های انان برآمدند و این دسیسه ها مجموعا موجب شکل گیری حوادث تلخ انتخابات 88 شد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به نامگذاری این روز بزرگ به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: بصیرتی که مقام معظم رهبری به مردم منتقل کردند و حمایت و پشتیبانی مردم ولایت مدار ایران اسلامی از ولی فقیه مهم ترین عامل در نامگذاری این روز بود. 

حجت الاسلام میرعمادی اظهار کرد: حماسه نهم دی متعلق به همه مردم ایران اسلامی است و نباید مصادره جناحی شود و به یقین بهره برداری جناحی از این حماسه تاریخی، بین المللی و مذهبی موجب تنزل ثمرات و اثرات این حماسه خواهد شد.

وی با بیان این که دشمنان نظام در فتنه سال 88 تلاش کردند نام و افکار امام راحل را از اذهان عمومی پاک کنند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه اسلامی مانع از تحقق این هدف شوم دشمن شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقام معظم رهبری با تدابیر عالمانه خود نقشه های شوم دشمنان را شناسایی و مانع ادامه جریان فتنه در کشور شدند، بیان داشت: نقش آفرینی بی بدیل مقام معظم رهبری در بیش از دو دهه اخیر همواره راهگشا بوده است.

وی با بیان این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی به دنیا ثابت کردند که همواره بیدار و آگاه‌‌اند و هیچ گاه از مواضع خود عقب نخواهند نشست، گفت: دشمنان نظام در سه دهه اخیر از هر روزنه ای برای براندازی نظام اسلامی استفاده کردند، اما همیشه شکست خورده اند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha