شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قربانی ، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام قربانی، تعامل و همکاری مساجد با حوزه‌های علمیه را یکی از عوامل رشد مدارس علمیه و تربیت طلاب انقلابی برشمرد و گفت: امروز به برکت زحمات علمای بزرگی همچون آیت‌الله موسوی جزایری، در زمینه تأمین اساتید مدرسه به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، در نشستی با هیئت نمایندگی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، با اشاره به علت راه‌اندازی مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: تا پیش از انقلاب، حوزه علمیه خوزستان وضعیت نابسامانی داشت و رونق خاصی در چند مدرسه علمیه اهواز وجود نداشت، که در این راستا آیت‌الله موسوی جزایری، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از جوانان حزب‌اللهی را گرد خود جمع کرده و با تأسیس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آغاز به جذب طلبه و توسعه فعالیت‌های دینی-حوزوی می‌کند.

وی، تعامل و همکاری مساجد با حوزه‌های علمیه را یکی از عوامل رشد مدارس علمیه و تربیت طلاب انقلابی برشمرد و تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی، به برکت خون شهدا و ایثار و مقاومت آنها، اکثر مساجد کلان‌شهر اهواز تعامل بسیار خوبی را با حوزه و روحانیت آغاز کردند که این ارتباط و تعامل، جایگاه مساجد میان عموم مردم جامعه را ویژه نمود.

حجت‌الاسلام قربانی، با اشاره تحولات صورت گرفته در مدارس علمیه خوزستان، به‌ویژه اهواز، گفت: امروز به برکت زحمات علمای بزرگی همچون آیت‌الله موسوی جزایری، ما در زمینه تأمین اساتید مدرسه به خودکفایی رسیده‌ایم و این مسئله در اکثر مدارس دیگر مناطق و شهرستان‌ها نیز بدین صورت است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، حمایت‌های ویژه آیت‌الله موسوی جزایری از مدارس علمیه را سبب شکوفایی بیش از پیش حوزه خوزستان دانست و اظهار داشت: امروز به برکت تلاش‌های این عالم مجاهد، رشد، توسعه و شکوفایی حوزه‌های علمیه خوزستان نسبت به سال‌های اولیه انقلاب، غیر قابل مقایسه است؛ تا جایی این حوزه، جزء حوزه‌های علمیه برتر سراسر کشور می‌باشد.

وی در پایان، با بیان اینکه جایگاه علمی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، بسیار بالا و مطلوب است، گفت: با تلاش‌های فراوانی که اساتید و کادر مدیریتی-تربیتی مدرسه انجام می‌دهند، جایگاه علمی طلاب مدرسه افزایش بسیار زیادی داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha