جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ اجلاسیه مدیران و معاونان مدارس علمیه استان خوزستان با حضور هیئتی به نمایندگی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  در اجلاسیه مدیران و معاونان مدارس علمیه خوزستان که شامگاه سه‌شنبه  با حضور هیئتی به نمایندگی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، در بیت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان برگزار شد، مدیران مدارس، به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مدارس تابعه خود پرداختند.

*فعالیت ۵۰ مدرسه برادران

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخشی از این اجلاسیه، با اشاره به تعداد مدارس علمیه استان خوزستان، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵۰ مدرسه علمیه از سطح ۱ تا ۳ در سطح استان مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۴۳ مدرسه دارای کد رسمی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان پس از سال ۱۳۸۵ رونق دوباره‌ای به خود گرفت، افزود: آیت‌الله موسوی جزایری پس از انقلاب اسلامی مشغول راه‌اندازی و احیاء حوزه‌های علمیه شد و تا سال ۸۵ قریب به ۱۵ مدرسه علمیه در سطح استان دایر بود؛ اما پس از هجمه گسترده گروه‌های معاند و سلفی، بنا به ضرورت‌های و لزوم افزایش فعالیت‌های دینی، بر تعداد مدارس علمیه افزوده شد و هم اینک در همه شهرستان‌های استان خوزستان مدرسه علمیه وجود دارد.

*تحصیل ۱۰ هزار طلبه خواهر و برادر در خوزستان

 آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در ادامه این اجلاسیه، رشد و شکوفایی حوزه‌های علمیه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شاید تا پیش از انقلاب حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ طلبه در خوزستان مشغول به تحصیل بود اما امروز پس از گذشته سی‌وهشت سال، بیش از ۱۰ هزار طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

*هدیه ویژه حضرت  آیت‌الله مکارم  به طلاب خوزستانی

گفتنی است، پس از سخنان امام‌جمعه اهواز و یکی از اعضای هیئت نمایندگی آیت‌الله مکارم شیرازی، هدیه ویژه معظم له، به طلاب مدارس علمیه خوزستان اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha