پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 اکثریت معلمان دینی در اندونزی حامی شریعت افراطی هستند

حوزه/ یک نظرسنجی جدید در اندونزی نشان داد که ۸۰% معلمان دینی در ۵ استان اصلی این کشور گرایش‌های افراط‌گرایی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد تقریبا 80% معلمان دینی در 5 استان اصلی از 34 استان اندونزی گرایش‌های افراط‌گرایی دارند که این امر سبب بروز نگرانی در میان گروه‌های اسلامی معتدل شده است.

در این نظر‌سنجی که توسط محققان دانشگاه شریف هدایت الله دولت اسلامی در جاکارتا انجام شده با 505 معلم دینی اسلامی در 5 استان اندونزی مصاحبه انجام شده است. این تحقیقات که در اکتبر 2016 انجام شده نشان داد 74% مدرسان دینی اسلامی، اعیاد مذهبی پیروان ادیان دیگر را به آن‌ها تبریک نگفته و 89% آنان بر این باور هستند که اقلیت‌های غیرسنی نباید در این کشور اسکان داده شوند.

* نگرانی نهضت العلما و انجمن محمدیه از نتایج نظرسنجی

نتایج این تحقیقات نگرانی‌هایی را در میان نهادهای مسلمان معتدل چون نهضت العلما و محمدیه برانگیخته است.

با این حال دکتر دیدین سیف الدین سرپرست این نظرسنجی گفت: تحقیقات ما تعمدا بر روی مناطق افراط گرای اندونزی انجام گرفته و بنابراین نمی‌تواند به کل کشور نسبت داده شود.

در مقابل بونار تیگور نایپوسپوس، معاون رئیس موسسه ستارا، یک سازمان تحقیقاتی حقوق بشر در جاکارتا گفت: این یافته‌ها تایید کننده تحقیقاتی است که ما چند سال قبل در جاکارتا انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که 40% معلمان دینی حامی قوانین شریعت افراطی هستند.

وی افزود: ما مدت‌هاست نگران ترویج اسلام خشکِ مقدس و نامتساهل در اندونزی هستیم. ما حتی در بعضی از کتب درسی این مدارس مشاهده کردیم که خشونت برای برقراری باورهای اسلامی مجاز شمرده شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha