جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار سفیر آمریکا با سید عمار حکیم

حوزه/ حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: تروریست های موصل خود را پشت شهروندان بی دفاع پنهان کرده اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته داگلاس سلیمان سفیر آمریکا در عراق با حجت الاسام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.

سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد پروژه تفاهم ملی، پروژه ای برای سازندگی کشور و حمایت از حقوق شهروندان است.

وی درباره این دیدار نیز گفت: با سفیر آمریکا درباره دستاوردهای عملیات نظامی و تحولات عملیات آزادسازی نینوا و عوامل کندی پیشروی در این عملیات و راه های دور ساختن شهروندان بی گناه از این نبرد و خطرات آن گفتگو کردیم، زیرا تروریست های موصل خود را پشت شهروندان بی دفاع پنهان کرده اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد: روابط عراق با کشورهای منطقه و جهان به زودی شاهد تحول بزرگی خواهد بود و این در سایه تحولات سیاسی و امنیتی و اقتصادی منطقه اتفاق می افتد؛ چراکه تمام کشورهای همسایه عراق به اتفاقات این کشور اهتمام دارند و خواستار استقرار و ثبات عراق هستند تا جایگاه منطقه ای و جهانی عراق تقویت شود.

وی خطر نشان کرد: ائتلاف ملی به عنوان بزرگ ترین شریک کشور پروژه تفاهم ملی را به عنوان برنامه ای برای تقویت وحدت و حمایت از حقوق شهروندان ارائه کرده و این پروژه برای سازندگی عراق است تا کشور برای مردمی باشد که تمام آنها شهروند درجه یک هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha