شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ بصیرت حاصل هوش اجتماعی و تحلیل مسایل درست اجتماع است که با تکیه بر آن انسان از گمراهی نجات می یابد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی 9 دی، گفت: اگر بصیرت خوب معنا شود از درون آن شفاف بینی و روشن بینی در گرد و غبار فتنه پدید می آید.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه شفاف بینی و روشن دیدن قلب؛ دیده تیزبین می خواهد، اظهار داشت: بصیرت حاصل هوش اجتماعی و تحلیل مسایل درست اجتماع است.

وی در ادامه ویژگی های یک فرد بصیر و روشن بین را مد نظر قرار داد و بیان داشت: بصیر به کسی گفته می شود که دارای علم، تجربه و تقوا باشد تا بتواند از ضلالت و گمراهی های بیرون آمده و صراحت حقیقی را از صراحت کج و نادرست تشخیص دهد.

این کارشناس قرآنی گفت: اگر انسان به این مرحله از زکاوت مسایل اجتماعی برسد، بی شک دیده باطنی او باز شده و سره را از ناسره، حق را از ناحق و شبهه تشخیص خواهد داد.

وی در ادامه به حماسه تاریخی و خودجوش ملت ایران در 9 دی سال 1388 اشاره داشت و افزود: مردم ما در روز نهم دی ماه 88 به مرحله بالایی از تحلیل درست اجتماعی، سیاسی و مسایل روز رسیده بودند که بتوانند طریق صحیح را از ناصحیح تشخیص دهند.

حجت الاسلام قلعه بالایی در پایان تصریح کرد: مردم ایران  هم چنین موقعیت سنج بوده و زمان مناسب را برای تجلی بصیرت خود انتخاب نمودند و در روز 9 دی مشت محکمی بر دهان کوتوله های سیاسی و دور افتادگان از ولایت زدند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha