جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خوزستان، در عرصه‌های مختلف علمی سرآمد کشور است، گفت: امروز به برکت تلاش‌های آیت‌الله موسوی جزایری، حوزه‌های علمیه استان و همچنین مدیران و کادر مدارس، حوزه علمیه خوزستان از حیث علمی و کیفیتی سرامد کشور شده و از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خوزستان، به بیان گزارشی از وضعیت حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵۰ مدرسه علمیه از سطح ۱ تا ۳ در سطح استان مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۴۳ مدرسه دارای کد رسمی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هستند.

وی مدرسه علمیه بقیه‌الله را یکی از مدارس بزرگ استان برشمرد و افزود: این مدرسه متعلق به درس خارج فقه و اصول آیت‌الله موسوی جزایری است که قریب به ۲۰۰ نفر در آن تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان پس از سال ۱۳۸۵ رونق دوباره‌ای به خود گرفت، اظهار داشت: آیت‌الله موسوی جزایری پس از انقلاب اسلامی مشغول راه‌اندازی و احیاء حوزه‌های علمیه شد و تا سال ۸۵ قریب به ۱۵ مدرسه علمیه در سطح استان دایر بود؛ اما پس از هجمه گسترده گروه‌های معاند و سلفی، بنا به ضرورت‌های و لزوم افزایش فعالیت‌های دینی، بر تعداد مدارس علمیه افزوده شد و هم‌اینک در همه شهرستان‌های استان خوزستان مدرسه علمیه وجود دارد.

*حوزه علمیه خوزستان سرآمد کشوری است

وی، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خوزستان، در عرصه‌های مختلف علمی سرامد کشور است، اذعان داشت: امروز به برکت تلاش‌های آیت‌الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه استان و همچنین مدیران و کادر مدارس، حوزه علمیه خوزستان از حیث علمی و کیفیتی سرامد کشور شده و از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری را یکی از ابتکارات آیت‌الله موسوی جزایری دانست و تصریح کرد: هم‌اینک با گذشت سه سال از راه‌اندازی این مدرسه علمیه مجازی، بیش از ۳۰۰ پرونده تحصیلی از اقصا نقاط مختلف کشور در مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری به ثبت رسیده و این اشخاص از مزایای ویژه‌ای، همچون استفاده از مشاورات تخصصی درس خارج بهره‌مند می‌گردند.

*فعالیت ۵ مرکز تخصصی در حوزه علمیه خوزستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، تقویت حوزه علمیه خوزستان در مسائل پژوهشی را یکی از توفیقات حاصله برشمرد و گفت: اگرچه حوزه علمیه خوزستان در عرصه پژوهشی دچار نقص‌هایی بود، اما با تغییرات صورت گرفته در رأس این معاونت، شاهد برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوبی هستیم که درخشش طلاب خوزستانی در جشنواره علامه حلی یکی از این توفیقات است.

این مقام مسئول، با اشاره به تعداد مراکز تخصصی حوزه علمیه خوزستان، عنوان کرد: مرکز تخصصی «فقه و قضا»، «فلسفه»، «تفسیر»، «کلام شیعه» و «تبلیغ» ۵ مرکز تخصصی حوزه علمیه استان هستند که به صورت ویژه مشغول تربیت طلاب در زمینه‌های مختلف علمی می‌باشند.

*راه‌اندازی ۲۵ مدرسه امین در خوزستان

مدیر حوزه علمیه خوزستان، به وضعیت مدارس امین در کشور و استان پرداخت و اظهار داشت: مدارس امین در سطح کشور به دو قسمت «سطح الف» و «سطح ب» تقسیم‌بندی می‌شوند و این تقسیم‌بندی بدین‌صورت است که اگر کلیه کادر مدیریتی مدرسه‌ای اعم از مدیر و معاونان، از سوی مدیریت استانی یک حوزه انتخاب شود، آن مدرسه در رده‌بندی «الف» جای گرفته و اگر حوزه‌های علمیه صرفاً به اعزام مبلغ به مدارس اکتفا کنند، مدرسه مورد هدف جز مدارس رده «ب» قرار می‌گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون حوزه علمیه خوزستان مفتخر به در اختیار داشتن بیش از ۲۵ مدرسه «سطح الف» در خوزستان بوده و إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان با اشاره به استقبال کلیه مسئولین استانی همچون مدیرکل آموزش‌وپرورش و همچنین خانواده‌ها از راه‌اندازی مدارس امین، گفت: اگرچه در ابتدای راه عده‌ای گمان می‌کردند که حوزه توان اجرایی و راهبری مدارس تحصیلی را ندارد؛ اما به فضل خداوند متعال امروز مدارس امین استان خوزستان از حیث علمی و تربیتی جز برترین مدارس کشور قرار گرفته و رضایت خانواده‌ها و همچنین استقبال والدین برای ثبت‌نام فرزندشان در این گونه مدارس، علتی بر این سخن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha