پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مخالفت وزیر آموزش و پرورش هلند با احداث مدرسه اسلامی

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش هلند با طرح ساخت یک مدرسه ابتدایی اسلامی در وستلاند مخالفت کرد و مدعی شد این مدرسه شرایط کافی برای افتتاح ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  nltimes، درحالی که شهرداری شهر وستلاند واقع در هلند جنوبی، طرح ساخت یک مدرسه ابتدایی اسلامی را مورد تایید قرار داده است، ساندر دکر وزیر آموزش و پرورش هلند با احداث این مدرسه اسلامی مخالفت کرده و مدعی شده است که این مدرسه تمامی شرایط لازم را ندارد.

بنیاد یونس امره که در حال حاضر سه مدرسه ابتدایی در لاهه را مدیریت می‌کند قصد داشت در 1 آگوست سال آینده مدرسه‌ای را نیز در وستلاند تاسیس کند. شهردار و شورای این شهر با تایید تمامی شرایط مدرسه اسلامی، طرح ساخت مدرسه را تایید کرده بودند. با این حال دکر با طرح افتتاح مدرسه مخالفت کرده و گفته که این بنیاد شواهد کافی برای علاقه به تحصیلات اسلامی در وستلاند ندارد.

وی اعلام کرده که بنیاد یونس امره بایستی ثابت کند که این مدرسه در 5 سال نخست حداقل 257 دانش آموز خواهد داشت و به مدت 15 سال این وضعیت ادامه پیدا می‌کند.

این درحالی است که بنیاد یونس امره و هم شهرداری، وضعیت شهر وستلاند را با شهر ماستریخت، یکی دیگر از شهرهای هلند مقایسه کرده‌اند که هم‌اکنون یک مدرسه اسلامی دارد. به گفته شهرداری، ماستریخت و وستلاند از نظر جمعیت مسلمانان بسیار مشابه هستند. سال گذشته ساکنان مسلمان مراکشی و ترکی ماستریخت 3 هزار و 412 نفر تخمین زده شد و تعداد ساکنان مسلمان وستلاند نیز 2 هزار و 215 نفر هستند. در آماری مشابه ماستریخت 5 هزار و 109 سکنه از یک کشور اسلامی و وستلاند 3 هزار و 80 سکنه از یک کشور غیراسلامی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha