جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ابوالقاسم علیدوست

حوزه/ جامعه اسلامی و مذهبی ایران هر موقع احساس کند نسبت به شعائر الهی تعرض شده، به میدان می آید و ساکت نخواهد نشست.

آیت الله  ابوالقاسم علیدوست در گفت و گو خبرگزاری «حوزه» به حماسه مردم در 9 دی اشاره و تاکید کرد: نهم دی، دارای دو پیام مهم عبرت و هشدار برای آحاد ملت و مسئولین نظام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این حادثه عبرت است، چون مردم ایران ارادت خاص به اهل بیت(ع) و عاشورا دارند و برای آن حساب ویژه ای باز می کنند و مردم جدای از جناح بازی و سیاست ها، حفظ و خطوطِ نسبت به ارزشها و شعار را برای خود تلکیف می دانند.

وی عنوان کرد:  جامعه اسلامی و مذهبی ایران هر موقع احساس کند، نسبت به شعائر الهی تعرض شده، به میدان می آید و ساکت نخواهد نشست.

ریئس انجمن فقه وحقوق  اسلامی حوزه با بیان اینکه حادثه 9 دی، نوعی هشدار برای مسئولین است، افزود:  باید از ظرفیت عاشوار در جای خود بهره گرفت و نباید هزینه مسائل روزه مره و خاص سیاسی و جناح بازی کرد.

آیت الله علیدوست ابراز داشت: اگر کسی خواست از ظرفیت عظیم عاشورا استفاده جناحی کند این در حقیقت پایین آوردن جایگاه شعائر الهی و مذهبی برای  اغراض شخصی، سیاست و جناح بازی است.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: بنابراین مردم و مسئولین لازم است در عین حراست از ارزشهای الهی و عدم تنزل آن برای منافع شخصی، قدرشناس شعائر الهی و مذهبی باشند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha