شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

حوزه/ العفیفی گفت: مرکز تحقیقات اسلامی الازهر در سال میلادی ۲۰۱۶ حدود ۳۰۴ مبلغ دینی را به کشورهای مختلف جهان اعزام کرده و بنا دارد در سال آینده نیز ۳۷۷ نفر را به خارج از کشور اعزام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محیی الدین العفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر اعلام کرد این مرکز در سال میلادی 2016 حدود 304 مبلغ دینی را به کشورهای مختلف جهان برای نشر اسلام صحیح و مبارزه با جریان ها و افکار انحرافی اعزام کرده است.

وی افزود: در همین راستا افراد جدیدی نیز برای احراز صلاحیت اعزام به خارج از کشور برای تبلیغ مورد امتحان و ارزیابی قرار گرفته اند و هم اکنون 377 نفر در حال آمادگی برای اعزام به خارج با هدف تبلیغ هستند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر ادامه داد: در سال گذشته بیشترین مبلغان این مرکز به قاره آفریقا اعزام شده اند و تعداد آنها به 199 نفر می رسد و پس از آن قاره آسیا با 98 مبلغ و آمریکا با 7 مبلغ قرار دارند و در میان کشور ها نیز نیجریه مقصد بیشترین تعداد از مبلغان الازهر بوده و 31 مبلغ دینی به این کشور اعزام شده اند.

عفیفی در بخشی از سخنان خود خطاب به مبلغانی که قرار است سال آینده به خارج از کشور اعزام شوند گفت: شما وظیفه سنگینی در نشر اسلام صحیح و مبارزه با افراط و تکفیر بر عهده دارید و باید توجه داشته باشید که ما در برابر چالش هایی قرار داریم که باید خود را برای مقابله با آن آماده کنیم تا بتوانیم مفاهیم غلط و اشتباه و گمراه کننده موجود در جوامع اسلامی را اصلاح کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha