جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه

حوزه/ تنی چند از طلاب و فضلای حوزه ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، این یوم الله را نماد غیرت دینی ایرانیان در گرم ترین روز زمستان سال ۸۸ توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، با وجود گذشت هفت سال از شکل گیری حماسه بزرگ 9 دی که به تعبیر زیبای سکاندار حکیم انقلاب برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد، هنوز هم در چنین ایامی ، گفتمان اصلی کشور اشاره مصرحی به این واقعه درخشان و نیز چرایی و چگونگی رخ دادن فتنه سال 88 دارد.

یک روز مانده به سالروز این یوم الله ماندگار و در حاشیه اجتماع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه، با تنی چند از طلاب و فضلای حوزه گفتگویی در این باره انجام داده ایم که در ادامه می آید؛

حماسه 9 دی؛ عامل تقویت جبهه انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا علوی از مدرسین حوزه با تاکید بر این که حضور یکپارچه مردم در 9 دی و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، باعث تقویت انقلاب و جریان های انقلابی شد ، اظهار داشت: دشمن تلاش داشت تا از طریق فتنه انگیزی در کشور و بر هم زدن امنیت ما، شرایطی همچون سوریه و عراق را در ایران به وجود آورد که لطف الهی، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت عمیق و ولایی مردم مانع از تحقق هدف شوم دشمن شد.

وی افزود: مهم ترین شعارهای مردم در این روز جدای از تبری از فتنه جویان و فتنه گران ، ناظر به بحث دفاع از ولایت بود ، چرا که آحاد مردم بزرگوار ما به خوبی اشراف و بصیرت داشته و دارند که راه مقابله با دشمن و پیروزی بر فتنه ها ، تبعیت از رهبری در همه حال است.

شاخص ها در برخورد با فتنه کدام است؟!

این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که تشخیص حق از باطل در فضای غبارآلود فتنه دشوار است، گفت: شاخص و معیاری که می تواند ما را در این مسیر کمک کند ایمان و تقوا و از سویی داشتن بصیرت برآمده از آموزه های دینی و رهنمودهای بزرگانی چون امام و رهبری است ، در غیر این صورت احتمال لغزش در فتنه ها بسیار است کما این که متاسفانه برخی خواص هم در فتنه 88 عملکرد نامطلوبی از خود نشان دادند.

روزی که با بصیرت ملت ماندگار شد

حجت الاسلام حسین دشتی ، از فضلای جوان حوزه نیز با تاکید بر این که بصیرت محقق شده در 9 دی یکی از روزهای به یادماندنی تاریخ ایران اسلامی را رقم زد، ابراز داشت: وقتی در همه حال اطاعت از رهبری وجود داشته باشد اساساً فتنه ای رخ نمی دهد و حتی اگر هم واقع شد ما به مشکل برنمی خوریم

وی افزود: بنابر این آن چه ضرورت دارد این است که باید همیشه تیزبینانه و آگاهانه گوش به حرف رهبری باشیم و بدانیم که داشتن بصیرت ولایی لازمه مقابله با فتنه ها و گذر از گردنه های سخت و پیچیده آن هاست.

از فتنه فرهنگی غافل نشویم

وی همچنین اضافه کرد: به خصوص امروز باید بیش از هر زمان دیگری مراقب فتنه فرهنگی باشیم به ویژه آن که مقام معظم رهبری همگان را نسبت به مقوله ولنگاری فرهنگی که ناشی از نفوذ دشمن در عرصه های فرهنگی است هوشیار کرده اند.

حجت الاسلام دشتی گفت: در حال حاضر نیز دشمن مقدمه چینی هایی کرده برای فتنه های پیچیده تر و بزرگتر در آینده که البته امت حزب الله ما به خصوص طلاب وفضلای حوزه نشان داده اند در نشان دادن بصیرت و آگاهی خود و ترویج این بصیرت پیشگام و پیشتاز هستند.

روز تجلی عیار بالای بصیرت مردم

سید مهدی لطیفی، طلبه پایه چهارم حوزه نیز با اشاره به این که در یوم الله نهم دی ، عیار بالای بصیرت مردم ما برای همه دنیا نمایان شد، گفت: هر فتنه ای که شکل می گیرد، طبعاً پیش زمینه هایی داشته است که اگر آن ها را درست و به موقع ببینیم قطعاً در فتنه های آینده بهتر و مناسبت تر می توانیم تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: به لطف الهی امروز سطح سواد و بصیرت و شناخت مردم ما به ویژه طلاب و دانشجویان جوان در سطح خوبی قرار دارد ، منتهای مراتب راه عبور از فتنه ها ، تقویت بُعد ولایت مداری و ایمان انقلابی است.

هدایت رهبری و عمارها ؛ عامل خنثی شدن فتنه 88

وی همچنین یادآور شد: در قضیه سال 88 دشمن بر اساس الگوی انقلاب های رنگی رفتار کرد و حتی در برخی موارد می خواست به آن رنگ و بوی دینی بدهد و از نشانه ها و نمادهای دینی سوء استفاده کند، اما هدایتگری های رهبر معظم انقلاب و برخی از علمای بصیر که به سان عمار رهبری بودند ، باعث شد که دشمن و جریان فتنه نتواند برنامه های خود را در داخل کشور دنبال کند.

رضا عباسی ، طلبه پایه ششم حوزه نیز با تاکید بر این که گوش به فرمان رهبری بودن رمز توفیق در فتنه هاست، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های متمادی به خوبی نشان داده که به خوبی تحرکات دشمن را رصد کرده و بهترین واکنش ها را به جریانات و تحولات داخلی و بین المللی نشان می دهند و به راستی اگر همه ما در تبعیت از ایشان و به خصوص محقق ساختن اوامرشان سنگ تمام بگذاریم، کشور ما با مشکل خاصی روبرو نمی شود.

مشکل اصلی دشمنان با اسلام و ولایت فقیه است

وی اضافه کرد: دشمنان در طول حدود 4 دهه اخیر نشان داده اند که با اصل اسلام و انقلاب مشکل دارند و مشکل اصلی شان نیز وجود رهبری آگاه و حکیم و دوراندیش است که نقشه های آن ها را نقش برآب می کند.

عباسی همچنین بیان داشت: طبعاً طلاب و فضلای حوزه وقتی خود را از حیث علم و ایمان و تقوا تقویت کنند می توانند بهتر از هر زمانی به مقابله با فتنه ها پرداخته و به درستی به هدایت مردم بپردازند و لذا آن چه مسلم است این که ما باید شاخصه های شناخت حق از باطل را بر اساس معیارهای قرآن و سنت برای مردم بیان کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha