پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فتنه

حوزه / عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که سران فتنه با یاغی گری مسائل را پیگیری می کردند، گفت: حماسه ۹ دی بساط فتنه را در ایران اسلامی برچید و در این روز بصیرت ملت ایران بیش از پیش نمایان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، ظهر امروز در نشست بصيرتي سياسي «تجلي حضور» به مناسبت گراميداشت سالروز 9 دي ماه در جمع استادان و طلاب مدرسه الزهرا (س) بجنورد اظهار داشت: یوم الله 9 دی، روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 را می توان در ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار داد، گفت: در این راستا هم می شود اصل واقعه این روز را بررسی و تبیین کرد و هم می توان كل اتفاقاتي كه در سال 88 اتفاق افتاد تا 9 دي را مورد بررسی قرار داد.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه از مجموع اتفاقاتي كه در این ایام افتاده اين ويژگي ها را مي توان براي فتنه گران برشمرد، افزود: می توان فتنه گران را یاغی و محارب، ضد ولایت فقیه، خائن به نظام و اهانت به مقدسات دانست.

حجت الاسلام نوری با اشاره به ویژگی یاغي و محارب بودن فتنه گران گفت: محارب كسي است كه در جامعه ايجاد رعب و وحشت كند.

وی ادامه داد: در جریان فتنه 88 حدود 20 بسيجي را شهيد، گروه زيادي را مجروح و بسياري از اموال عمومي را از بين بردند و همچنین در جامعه ترس و وحشت ایجاد کرده بودند که همه اينها نشان مي دهد كه سران فتنه محارب بودند چرا که سران فتنه هيچ وقت دست از حمايت اغتشاشگران بر نداشتند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: يكي از سران فتنه در آن ایام حدود 17 بيانيه براي حمايت از اغتشاشگران صادر کرده بود.

وی همچنین ضديت سران فتنه با ولايت فقيه را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در روز 22 خرداد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و در 29 خرداد مقام معظم رهبري خطبه خواندند و فرمودند اگر اعتراضی دارید از مسير قانوني وارد شويد، ولي در 31 خرداد سران فتنه بيانيه دادند كه به خيابان ها بريزيد و حقتان را بگيريد و قبول كنيد كه در انتخابات تقلب شده است.

حجت الاسلام نوری افزود: در جریان تظاهرات نیز شعارهايي علیه ولايت فقيه و جمهوري اسلامي" سر دادند و سران فتنه هم با صدور بیانیه از آنها حمایت می کردند و این در حالی است كه وقتی مثلا فردی از چاقو كشي حمايت کند اين جرم براي او هم نوشته مي شود، اگر اغتشاشگران در آن زمان شعارهاي اين گونه دادند و سران فتنه نیز حمايت کردند که این در حكم همان ها است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین توهين به مقدّسات را نیز برشمرد و گفت: اغتشاشگران در روز قدس جمعي در حال شعار و پايكوبي روزه خواري علني مي كردند و سران فتنه از آنها حمايت كردند و در روز 16 آذر تصاوير رهبري و امام راحل (ره) را پاره كردند و در روز عاشورا نیز با آتش زدن وسايل عمومي و موكب هاي امام حسين (عليه السلام) هتك حرمت كردند که باید سران فتنه بايد تبري مي جستند، ولي با دادن بيانيه هاي مختلف زمينه اغتشاشات را فراهم مي كردند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha