جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش آیت الله العظمی سید محمدهادی میلانی

حوزه/ دبیرعلمی همایش آیت الله العظمی سید محمدهادی میلانی از رونمایی ۲۶ اثر مرتبط با این عالم پارسا، فردا در قم خبرداد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی ایازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: همایش آیت الله العظمی سید محمدهادی میلانی با هدف انتقال تجربیات میان فرهیختگان حوزه و دانشگاه همچنین معرفی اسوه های علمی و اخلاقی حوزه به منظور الگو گیری طلاب برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سیدمحمدهادی میلانی(ره) یکی از مراجع بزرگ تقلید بودند که بعد از آیت الله العظمی سیدحسن بروجردی دارای جایگاه رفیعی بودند.

وی با اشاره به برخی از اساتید آیت الله میلانی(ره) ادامه داد: این مرجع فقید شاگردی شیخ محمدحسین اصفهانی، کمپانی را درک کردند و شاگردان بزرگی را در عالم اسلام تربیت کرد و خود در موضوعات مهمی از جمله اصول، تفسیر، کلام دارای تالیفات ارزشمندی است.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی ادامه داد: با گذشت 40 سال از ارتحال این عالم پارسا ان شاءالله فردا همایشی به منظور نکوداشت نام و یاد این عالم ربانی همراه با رونمایی از دو مجموعه آثار مرتبط با ایشان رونمایی خواهد شد.

دبیرعلمی این همایش افزود: « تصحیح و تحقیق آثار مرحوم میلانی در حوزه فقه، کلام و تفسیر»، « ارائه آثار و تالیفاتی پیرامون شرح حال و شخصیت ایشان، تحلیل نظرات و آراء ایشان در حوزه های مختلف » توسط محققان قم و مشهد جمع آوری و ان شاءالله فردا رونمایی خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: این مرکز با همکاری مرکز مفاخر خراسان و موسسه آیت الله العظمی میلانی در مشهد همراه با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله استادی در سالن همایش های مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش ششمین فعالیت مرکز مفاخر خراسان است که تا کنون موفق به برگزاری آیین ها نکوداشت مرحوم آخوند خراسانی، طهرانی، فلسفی، عطاردی، محمدتقی شریعتی و در نهایت بزرگداشت مقام مرحوم آیت الله سیدمحمدهادی از جمله فعالیت های این مرکز می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی به آثار منتشر شده اشاره کرد و گفت: رونمایی از 16 جلد کتاب با موضوعات تخصصی بیع، زکات، خمس، تفسیر و عقاید و همچنین بخش دوم آثار شامل مجموعه 10جلدی می باشد که شامل؛ جمع آوری برخی از شروح نوشته شده بر کتاب « کلمات » ایشان می باشد که از سوی اساتید جمع آوری شده است، همچنین ارائه مجموعه ای از استفتائات ایشان از دیگر آثاری است که فردا رونمایی خواهند شد.

دبیر علمی همایش یادآور شد: از دیگر کتبی که فردا رونمایی می شود، ارائه مجموعه 5 جلدی اسناد که شامل 3جلد اسناد ساواک، یک جلد اسناد ملی و یک جلد شرح تلاش های ایشان در دوران انقلاب و بعد از آن می باشد.

وی به مجموعه مقالات و مصاحبه های جمع آوری شده پیرامون این عالم پارسا اشاره کرد و گفت: مجموعه ای دو جلدی شامل مجموعه مقالات شخصیت شناسی و شرح حال ایشان و دیگری ارائه اندیشه های تفسیری ، فقهی ، اصولی و حدیثی ایشان در 850 صفحه از 35 محقق و مشاهیر کشور، از دیگر کتبی است که در این همایش رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایازی افزود: یکی از کارهای دیگر که برای اولین بار می باشد آنست که با توجه به اینکه ایشان شاگرد فیلسوف نجف مرحوم اصفهانی و از سوی دیگر شاگرد آیت الله قاضی طباطبایی بودند، از یک سو نگاهی فلسفی و از سوی دیگر نگاهی عرفانی به مسائل داشتند که باتوجه به این رویکردها  کتاب « کلمات » ایشان که در این حوزه ها تدوین شده است به صورت موجز و کوتاه شرح و بسطی در خصوص مباحث فلسفی و عرفانی و کلامی به رشته تحریر در آورده است، رونمایی خواهد شد.

وی گفت: این همایش فردا پنجشنبه دهم دیماه از ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی آغاز و پس از ارائه مقالات توسط 5 فرهیخته با سخنرانی آیت الله استادی در مدرسه علمیه امام کاظم (ع)قم به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha