پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد با بیان اینکه از رهبری دم زدن ملاک حال افراد نیست، گفت: اگر ملاک های ریزشی و رویشی انقلاب را محک بزنید می توانید خط حرکتی خود را شناسایی کرده و متوجه شوید که در عرصه های ولایی باید به دنبال چه کسی رفت..

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در اجتماع عظیم حوزویان خراسان رضوی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 88  مردم مشهد از قیام مردمی 9 دی یک روز جلوتر  بودند، سخنان  بصیرت ساز حضرت آیت الله واعظ طبسی که با تجربه بر ریشه های انقلاب پیوند خورده بود، در روز قبل از 9 دی حمایت از مقام ولایت و مقابله با فتنه را در این شهر ظهور و بروز داد؛ این  سخنان حکیمانه یک استقبال بسیار موثر و نیرومند از جریان 9 دی بود که در این شهر مقدس صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: 9 دی نمایشگاهی برای ریزش ها و رویش های انقلاب مقدس اسلامی است که  در این حرکت  عظیم مردم ضمن حمایت از رهنمودهای مقام معظم رهبری به صورت علنی اعلام کردند که جامعه نیازمند ولایت است.

وی با بیان اینکه بزرگترین عامل تداوم یک انقلاب مسئله مقاومت است، افزود: اگر نگاهی به همه انقلاب های جهان داشته باشیم می بینیم که آن جایی که مقاومت نبوده، آن انقلاب دچار شکست شده است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: انسان هایی که با مقاومت هر چه تمام‌تر در کنار انقلاب می ایستند، جزو عناصر رویشی انقلاب هستند. حال اگر هر عنصر انقلابی رو  به ضعف حرکت کند، از انقلاب دور می شود.

وی با بیان اینکه امروزه هم شاهد رویش افراد و هم شاهد ریزش نیروهای انقلابی هستیم، گفت: در جامعه ما عناصر پر سابقه ای که حتی سنگ زیرین آسیاب به حساب می امدند یا به خاطر خسته شدن یا به خاطر تحولات به وجود آمده انقلابی گری را فراموش کردند؛ این افراد عناصر ریزشی انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، جریان رویش انقلاب در نسل سوم انقلاب از نسل نخست بیشتر است و مهم ترین دلیل این رویش مسئله نهم دی است، چرا که در نسل سوم انقلاب حماسه و هیجان آمیخته با اخلاص و ارادت به مقام ولایت می باشد، به همین دلیل با کمال صراحت می توانیم بگوییم امروز جریان رویشی نسل سوم  به مراتب از ابتدای انقلاب بیشتر است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه های این تفاوت این است که در روزهای اول انقلاب گروه های منافقین همچون گروه های مارکسیست فضای جامعه را احاطه کرده بودند و آن‌ها بسیاری از جوانان ما را به درون خود کشیدند؛ در زمان فعلی، اگر جریان ناساز با رهبری یا انقلاب ظهور پیدا کند این نسل بر آن ها خروشیده و بر آن ها می تازند.

وی تصریح کرد: در بحث ریزش افراد انقلابی سه مرحله وجود دارد؛ گروه  اول قابل برگشت هستند ، عده دوم عناصر ریزشی بایکوت شده و عده سوم ریزشی های مردود شده هستند.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد:  عناصر ریزشی مردود کسانی هستند که به دشمن پیوسته اند و هم‌اکنون در مقابل جریان انقلاب ایستاده اند.

وی تصریح کرد: باید این مسئله را به یاد داشت که نباید همه افراد ریزشی را در یک قاب قرار دهیم، چرا که عده ای از ریزشی ها به خاطر اینکه مدت بسیار زیادی در عرصه انقلاب حضور داشته اند هم اکنون خسته شدند که با یک استراحت به نظام بر خواهند گشت و باید از آن ها  استفاده کرد چرا که آن ها یک کوه تجربه بوده و  در مسیر تعالی گام بر می دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ریزشی های بایکوت شده کسانی هستند که  به حاشیه رانده شده و  از عرصه انقلاب کنار رفته اند و دیگر به هیچ عنوان حاضر نیستند وارد میدان انقلاب شوند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: عده ای  جزو دسته ریزشی های مردود قرار می‌گیرند که دوره‌ای کنار رهبری بوده اند اما اکنون بر خلاف مسیر رهبری حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه  فتنه 88 و مسئله 9 دی یک محک برای جامعه و نمایش دهنده واقعیت های انقلاب  است، گفت:  در حال حاضر افرادی می گویند که تا چه زمانی می خواهید از مسئله فتنه 88 صحبت کنید؟ این جملات بر خلاف کلام رهبری است چرا که حضرت آقا می فرمایند فتنه خط قرمز ماست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسانی که در زمان فتنه سکوت کرده بودند و هنوز هم در مقابل فتنه ساکت هستند، این افراد ریزشی های به حاشیه رانده شده هستند.

آیت الله علم الهدی گفت: کسانی که در روزهای فتنه به رهبری پشت کردند، اما بلافاصله برگشتند و در مقابله توطئه دشمن ایستادند این افراد کسانی هستند که جزو دسته  قابل برگشت بودند.

وی با بیان اینکه محور ریزش و رویش افراد در انقلاب یک حقیقت است که ستون خیمه آن مقام ولایت و رهبری است، خاطر نشان کرد: ملاک ریزش افراد از انقلاب زاویه داشتن با رهبری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به دلایل جدایی افراد از رهبری و انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دلایل جدایی عده ای از رهبری این است  که عده ای از همان ابتدا با شخص رهبری عناد داشتند؛ به عبارت دیگر، این مسئله بر می گردد به زمان انتخاب حضرت آقا به عنوان رهبری، این فتنه گرها کسانی بودند که در زمان انقلاب مباشر بودند و این عنادها از زمان آغاز رهبری رسما شروع  شد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: عده ای در ریزش عداوت با رهبری نیستند، بلکه به دنبال قدرت یابی هستند و دسته سوم از ریزشی ها کسانی هستند که از صفر شروع کردند و به  قدرت و منصبی رسیدند و این مسئله تنها به خاطر وابستگی شان به ولایت بود که در حاشیه ولایت توانستند بالا بیایند و به واسطه رنگ و بوی ولایی داشتن مردم آن ها را بپذیرند؛ آن ها پس از اینکه رشد کردند فکر کردند که خودشان چیزی هستند و از همین جا ریزش و دور شدن از رهبری شروع می شود.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه از رهبری دم زدن ملاک حال افراد نیست، گفت: اگر ملاک های ریزشی و رویشی انقلاب را محک بزنید می توانید خط حرکتی خود را شناسایی کرده و متوجه شوید که در عرصه های ولایی باید به دنبال چه کسی رفت و با چه کسانی در داخل جامعه مبارزه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha