چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی

حوزه/ ترویج و تبلیغ معارف و عمل به اخلاق حسنه برجای‌مانده از شهدا یکی از مهم‌ترین وظایف مؤمن در مقابل شهداست که در این عرصه آموزش ‌و پرورش و وزارت علوم باید از منابع و اسناد برجای‌مانده از شهدا برای تأمین غنای معرفتی منابع آموزشی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی امشب (چهارشنبه) در آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، درباره حماسه 9 دی گفت: 9 دی‌ نماد بصیرت و دفاع از حریم ولایت است که ایرانیان مؤمن و زمان شناس، با حضور گسترده خود در صحنه دفاع از انقلاب و ولایت، مسیر مقابله نفوذ دشمن را بستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این که 9 دی، پاسخ مردم ایران به آزمون الهی بود، گفت: 9 دی، روز بیداری بود و این بیداری و حضور اساس فتنه دشمن را از ریشه خشکاند و امنیت نظام را بیمه کرد.

وی در ادامه درباره شهدای مدافع حرم گفت: مسیر شهدای مدافع حرم، ادامه مسیر بصیرت دینی است، بصیرتی که این ملت را همیشه بیدار نگه می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مقام شهید از سوی خداوند متعال بسیار مورد اکرام قرارگرفته است، حضرت علی علیه‌السلام در این باره می‌فرمایند: خداوند می‌فرماید من جانشین شهید در خانواده او هستم، هر کس رضایت آن‌ها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده و هر کس آن‌ها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.»

وی افزود: اشتباهات و رفتارهای نادرست برخی از مسئولان از عوامل آزار و اذیت خانواده شهداست؛ از دیگر این عوامل می توان به بی‌حجابی و برخی از ناهنجاری و ولنگاری‌های فرهنگی اشاره کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به مقام شهدا در تعالیم دینی گفت: بر اساس روایات اولین قطره خون شهید که در مسیر حق بر زمین می‌ریزد هفت رحمت از سوی خداوند متعال بر او نازل می‌شود که بخشیدن تمام گناهان و آمادگی بهشتیان برای پذیرایی از او ازجمله این رحمت‌های الهی است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ معارف و عمل به اخلاق حسنه برجای‌مانده از شهدا یکی از مهم‌ترین وظایف مؤمن در مقابل شهداست که در این عرصه آموزش ‌و پرورش و وزارت علوم باید از منابع و اسناد برجای‌مانده از شهدا برای تأمین غنای معرفتی منابع آموزشی بهره ببرند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha