جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهم دی

حوزه/ ۹دی نماد حضور سیاسی و انقلابی ملت ایران و حوزویان برای حمایت از اسلامیت ایران اسلامی وفاداری و بیعت دوباره با ولایت فقیه و نشان از بصیرت انقلابی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان است که برای انحراف انقلاب اهدافی را در نظر گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در گفت گو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به حماسه ماندگار ۹دی در تاریخ نظام اسلامی گفت: 9دی روز تجلی بصیرت سیاسی مردم انقلابی ایرانی است که سبب شد تا همه امیدهای واهی دشمن به یأس تبدیل شود.

مشاور وزیر آموزش وپرورش افزود: مردم دراین روز نشان دادند که همچنان بر سر آرمان، میثاق و عهد خود با شهدا، امام شهدا وارکان انقلاب تا آخرین لحظه خون ایستاده و هم قسم و هم پیمان شدند تا گزندی به ارزش ها وشعائر نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین  اکبری نماینده ولی فقیه درسپاه علی بن ابی طالب(ع) نیز در سخنانی  گفت:9دی در حقیقت به نمایش گذاشتن قدرت ایمانی مردم در مسیر اعتلای ارزشهای دینی است.

وی  ابراز داشت: مردم در این روز  پیروی خود را از آرمان های امام راحل که برگرفته از ارزشهای الهی و سخنان پیامبر(ص) است را تأیید، اعلام وتثبیت کردند. 

مردم اجازه نخواهند داد گزندی به اعتقادات برسد

حجت الاسلام والمسلیمن سید محمد سعیدی امام جمعه قم نیز در سخنانی گفت: حماسه 9دی کار با عظمت و بزرگی بود که از سوی مردم متدین ایران در تاریخ کهن اسلامی به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: مردم در این روز ثابت کرده اند که عاشق ولایت، نظام شعائر دینی و مذهب خود می باشند و اجازه نخواهند گزندی به اعتقادات برسد.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: باید حوادثی مانند 9دی درجامعه زنده نگه داشته شود تا درس عبرت و هشداری برای آحاد مردم و مسئولین باشد.

 9دی نماد حضور سیاسی و انقلابی ملت ایران

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی نیز در سخنانی گفت: 9دی نماد حضور سیاسی و انقلابی ملت ایران و حوزویان  برای حمایت از اسلامیت ایران اسلامی، وفاداری و بیعت دوباره با ولایت فقیه و نشان از بصیرت انقلابی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان است که برای انحراف انقلاب اهدافی را در نظر گرفته اند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه افزود: نگاهی به گذشته تاریخ نهضت ها، درسی به جامعه اسلامی و ملت ایران و مسئولین می آموزد و آن درس این است که  عموم انقلاب مردمی در دنیا همیشه توسط دشمنان مورد برنامه ریزی قرار گرفته،یا از بین رفت و یا از مسیر اصلی منحرف شد.  

 وی افزود: از اول انقلاب دهها  طرح و توطئه خارجی برای انحراف و از بین بردن انقلاب برنامه ریزی شد که بصیرت امام امت وهوشیاری مردم مانع از موفقیت دشمنان شد.

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی ابراز داشت: به همین دلیل باید این روز را بزرگ بدانیم. بزرگداشت آن، یاد آوری مجدد به ملت ایران وحوزه ها وهشدار به دشمنان است.

 9دی روز حماسه و وحدت آفرین در تاریخ جامعه اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی  نیز درسخنانی رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: 9دی روز حماسی و وحدت آفرین در تاریخ جامعه اسلامی است و امت اسلامی به پیروی از رهبر انقلاب و پافشاری بر خواسته انقلابی خود، دشمنان و مخالفان خارجی را مأیوس کرد.

 استادحوزه افزود: کسانی که وابسته و سر سپردگی به دشمنان را داشتند منزوی کرد  و نشان داد جامعه اسلامی جلوتر از خواص حرکت می کند و در موقعیت شناسی، بصیرت نسبت به مسائل نظام، منطقه و جهان به  بهترین نحو حرکت کرده و به وظیفه انسانی و ملی و انقلاب خود عمل نموده و به کسی اجازه دخالت در امور داخلی کشور را نمی دهد.

  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha