جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس تزیینی از زنان پلیس مسلمان در انگلستان

حوزه/ با گذشت ۲ ماه از صدور مجوز پوشیدن حجاب برای زنان مسلمان پلیس در اسکاتلند، ۳ زن پلیس با یونیفرم رسمی محجبه سر کار حاضر شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پلیس اسکاتلند که در ماه سپتامبر اعلام کرده بود افسران زن می‌توانند محجبه باشند، بالاخره پس از گذشت 2 ماه، حجاب را بخشی از یونیفرم رسمی مامورانش قرار داده و از این پس زنان مسلمان با داشتن حجاب و مقنعه‌های اسلامی سر کار حاضر می‌شوند.

نیروی پلیس اسکاتلند در این باره به خبرنگاران گفت: آمار زنان محجبه در پلیس را در دست نداریم. اما به نظر می‌رسد که تاکنون حداقل 3 افسر پلیس محجبه شده‌اند.

این اداره افزود: افسران و کارکنان اداره پلیس همیشه امکان استفاده از پوشیدن سایر پوشش‌های مذهبی را داشته‌اند و طی بیانیه ماه سپتامبر نیز استفاده از حجاب برای زنان مسلمان آزاد شد. این حرکت بخشی از تلاش‌های‌ اداره برای تشویق زنان مسلمان به پیوستن و استخدام در نیروی پلیس بود.

فیل گورملی رئیس پلیس نیز گفت: ما تلاش می‌کنیم نماینده بهتری برای جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنیم باشیم.

این حرکت مورد استقبال انجمن مسلمانان پلیس اسکاتلند نیز قرار گرفت و فها بشیر از این انجمن گفت: شکی وجود ندارد که این طرح، مشوقی برای زنان مسلمان و اقلیت‌های قومیتی برای پیوستن به پلیس اسکاتلند خواهد بود.

ارقام رسمی نشان می‌دهد که در سال 2015-2016، تنها 127 درخواست کار در اداره پلیس از سوی اقلیت‌های آسیایی و قومیتی ارائه شد که این رقم تنها 2.6% کل درخواست‌ها بوده است. پلیس اسکاتلند اعلام کرده که برای رسیدن به رقم 4% استخدام اقلیت‌ها در اسکاتلند، نیاز به حداقل 650 درخواست کاری بیشتر دارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha