شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: عدم بصیرت برخی خواص، عدم التزام به قانون و انحراف از مسیر ولایت، از علل به وجود آمدن فتنه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت ایام الله در تاریخ یک ملت گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی روز‌های سرنوشت‌ساز متعددی وجود دارد که از برخی از آن‌ها به یوم الله تعبیر می‌شود.
وی افزود: 9 دی از روز‌های سرنوشت ساز و درخشانی است که تعبیر یوم الله برای آن، یک تعبیر حقیقی و واقعی است. 9دی صحنه حضور و حمایت مردم از اسلام و انقلاب اسلامی بود و فصل نوینی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این‌که دشمنان از هیچ تلاش برای نابودی و ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کنند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب، همواره آماج کینه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی بوده‌ است و محاصره‌های اقتصادی، 8 سال دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی، ترور شخصیت‌های نظام و ... نشان‌دهنده عمق کینه دشمنان است.
وی افزود: در سال 1388 نیز عده‌ای غفلت‌زده، به ناحق نتایج انتخابات را نپذیرفته و می‌کوشیدند با قانون‌شکنی و هدایت هوادارانشان، زمینه نفوذ و حضور دشمنان را در کشور فراهم نمایند.
عضو جامعه مدرسین‌ حوزه علمیه قم به تشریح علل به وجود آمدن فتنه‌ 88 پرداخت و خاطرنشان کرد: عدم بصیرت برخی خواص، عدم التزام به قانون و انحراف از مسیر ولایت، از علل به وجود آمدن فتنه بود. 
وی در ادامه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هدایت، آرامش را به کشور بازگرداندند، تصریح نمود: مقام معظم رهبری، در عین این‌که مدارای لازم را با عناصر غلفت‌زده داشتند، با درایت، حکمت و بصیرت، تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی نمودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی ادامه داد: مردم، همواره حامی سیاست‌های مدبرانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بوده و هستند و حضور پرشور مردم در 9دی 1388 نشان داد که مردم تا پای جان از اسلام و ولایت دفاع می‌کنند و دشمنان باید بدانند که هرکس، به هردلیلی مسیرش را از انقلاب و ولایت جدا کند مردم در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد. 
وی با بیان این‌که هر جا که مردم احساس کردند که ارزش‌های اسلامی مورد تهدید قرار گرفته در صحنه حاضر شدند اظهار داشت: فتنه زمانی ایجاد شد که عده‌ای به جای تمکین از قانون، به دنبال اهوی خود رفتند و حاضر نشدند که نتیجه انتخابات را بپذیرند.

*عوامل ایجاد حماسه ۹دی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هدایت و بصریت مقام معظم رهبری  و حضور و ارتباط عمیق مردم با ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب حماسه 9دی شد.
وی با بیان این‌که عاشورای حسینی، پیوندی عمیق با شیعه و انقلاب اسلامی دارد اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام حماسه حسینی همواره سرلوحه زندگی مردم بوده است و مردم به ارزش‌ها و سنت‌های عاشورا پایبند بود‌ه‌اند؛ در فتنه‌ 88 نیز زمانی که مردم هتاکی عناصر دشمن به مقدسات را دیدند، به میدان آمده و جواب دندان شکنی با دشمنان دادند.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه یک نهاد برخاسته از متن دین است که هم‌هدف با انبیا بوده و به دنبال تحقق ارزش‌های الهی است؛ لذا حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی هدف مشترکی دارند که تعالی و تحقق ارزش‌های اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان اظهار داشت: نظام اسلامی تمکنی است که خداوند به برکت خون شهدا و رهبریِ امام به مردم و به ویژه، به حوزه‌های علمیه عطا فرموده است، لذا حوزه‌های علمیه هیچگاه نمی‌توانند نسبت به آینده جمهوری اسلامی بی‌تفاوت باشند و هرجا که انقلاب اسلامی مورد هجوم قرار گیرد حوزه‌های علمیه در صدر دفاع از این کیان مقدس خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha