شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری، روشنگری و آگاهی بخشی را مهم ترین رسالت روحانیت در جامعه دانست و تصریح کرد: مبلغان دینی باید در بحث بیدارگری و روشنگری پیشگام همه گروه های جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با گرامیداشت حماسه عظیم نهم دی، این روز تاریخی را یکی از حماسه های بزرگ انقلاب سلامی برشمرد و گفت: حماسه نهم دی نماد بصیرت، خردورزی، دینمداری و عشق مردم به مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر بخواهیم در حدوث و بقای انقلاب یک تحلیل اساسی داشته باشیم همان طور که امام راحل فرمودند؛ نهضت ما تابع و شعاعی از نهضت سیدالشهدا(ع) است و این در مرحله حدوث برای همه ثابت است و نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در مقام بقا نیز یکی از نمونه های بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی است، چون رمز ایستادگی در برابر دشمنان الگو گیری از نهضت حسینی و ایستادگی یاران سیدالشهدا(ع) در برابر دشمنان اسلام بود.

وی با بیان این که عشق به امام حسین(ع) در نهم دی سال 88 گل کرد، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی وقتی دیدند فتنه گران و آشوب طلبان مقدسات منتسب به سیدالشهدا(ع) را مورد اهانت قرار دادند بدون هماهنگی، تبلیغات قبلی و بدون سرمایه گذاری ویژه به خیابان ها آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بصیرت دینی و انقلابی مردم ریشه در نهضت سیدالشهدا(ع) دارد، خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی آتش فتنه را در کشورمان خاموش کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری روشنگری و آگاهی بخشی را مهم ترین رسالت روحانیت در جامعه دانست و تصریح کرد: مبلغان دینی باید در بحث بیدارگری و روشنگری پیشگام همه گروه های جامعه باشند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها در خصوص فتنه 88 صحبت کردند و این ها می تواند راهنمای مبلغان باشند، خاطرنشان کرد: بحث فتنه 88 را نباید به حافظه تاریخ بسپاریم و این حادثه که همانند 15 خرداد، 17 شهریور و 22 بهمن است باید حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران خالق حماسه های بسیار زیادی در عرصه انقلاب بودند، تصریح کرد: حضور در صحنه ملت ایران در 38 سال گذشته مهم ترین رمز پیروزی و اقتدار نظام اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه نهم دي ماه، نشانه ولايتمداري ملت ايران اسلامي در برابر زياده خواهي هاي دشمنان است، يادآور شد: آمريكا به عنوان دشمن اصلي ايران اسلامي در طول اين انقلاب همواره برنامه هاي مختلفي را عليه ايران اسلامي راه انداخته است و فتنه 88 هم نوعي فتنه از سوي آمريكا بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که گناه آمريكا و افرادي كه در اين فتنه گري با آمريكا همراهي كردند بخشودني نيست و بايد دشمني با آمريكا همواره ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس در ایجاد فتنه سال 88 و مدیریت آن نقش اصلی را ایفا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که نبود بصیرت در جامعه موجب بروز فتنه 88 شده بود، ادامه داد: با افزايش بصيرت و قرار گرفتن در مسير ولايت فقيه در نهم دي ماه، انقلاب بر مد ار واقعي خود قرار گرفت و توطئه براندازی دشمن خنثی شد.

وی، نهم دی را روز پیوند عاشورایی امت با ولایت دانست و خاطرنشان کرد: در این روز تاریخی باشکوه ترین و عظیم ترین اجتماع و تجدید میثاق مردم با آرمان های والای امام و رهبری صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه نهم دی مهر تأییدی بر دستاوردهای انقلاب، ولایت و رهبری و خط بطلانی برتوطئه های دشمنان نظام و انقلاب بود، تصریح کرد: حضور در صحنه و به هنگام مردم همواره نقش مهمی در خنثی کردن حوادث انقلاب داشت و رمز بقا و ماندگاری نظام در سه دهه اخیر همین حضور در صحنه مردم بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha