شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فلسطین

حوزه/ نیروهای اشغالگر صهیونیستی در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۲۳ ساختمان متعلق به مردم فلسطین را در کرانه باختری و قدس تخریب کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز فلسطینی تحقیقات و اسناد "عبد الحورانی" اعلام کرد نیروهای اشغالگر صهیونیستی در سال 2016 حدود 1023 ساختمان متعلق به مردم فلسطین را در کرانه باختری و قدس تخریب کرده اند و علاوه بر این تعداد 657 ساختمان دیگر نیز در آستانه تخریب توسط آنها قرار دارد.

این مرکز در گزارش خود افزود: اشغالگران در این زمینه 488 منزل و 535 ساختمان دیگر را در کرانه باختری و قدس تخریب کرده اند که 302 ساختمان از این تعداد توسط نیروها و افراد حامی مردم فلسطین ساخته و تامین مالی شده است.

در این گزارش آمده: این گونه اقدامات صهیونیست ها در راستای سیاست پاکسازی نژادی و یهودی سازی فلسطین در کرانه باختری و قدس صورت می گیرد و تخریب این اماکن موجب آواره شدن 1620 فلسطینی شده است.

مرکز الحورانی خاطر نشان کرد: بیشترین آمار این تخریب ها متعلق به شهر قدس است که 188 خانه و 121 ساختمان تجاری و صنعتی و زراعی در آن تخریب شده اند و 227 دستور تخریب نیز متعلق به این شهر صادر شده که در دست اجرا می باشد. همچنین نیروهای اشغالگر در شهر نابلس 97 منزل و 103 ساختمان مختلف را تخریب کرده اند و در استان طوباس نیز 56 منزل و 102 ساختمان و در استان الخلیل نیز 77 خانه و 66 ساختمان را تخریب کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha