پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی؛ در همایش حوزه انقلابی

حوزه/ اسلام همیشه نیازمند به فریادگر بوده و بدون آن، اسلام محفوظ نخواهد ماند؛ چراکه امروز دشمنان به جنگ اسلام و انقلاب آمده اند؛ پس نیازمند به فریادگر در حوزه های علمیه بوده تا به بصیرت افزایی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در همایش «حوزه انقلابی؛ پشتوانه علمی، معنوی و سیاسی نظام اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشتند: شناخت و شناساندن انقلاب از مسائل بسیار بزرگ و مهم است؛ چراکه باید انقلاب را از تمام زوایا شناخته و آن را به دنیا بشناسانیم
ایشان با تأکید بر اینکه مقایسه انقلاب روسیه و فرانسه با انقلاب اسلامی ایران بسیار بی مورد و نابجاست. ابراز داشتند: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دنباله نهضت پیامبران الهی است؛ از این جهت با انقلاب پیامبران خدا در طول تاریخ پیوند دارد.
انقلاب اسلامی ریشه در قرآن دارد

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: این انقلاب ریشه در قرآن کریم داشته؛ چراکه خداوند می فرماید: «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم».  پیامبران خدا در برابر طواغیت قیام کردند و انقلابی به وجود آوردند که انقلاب اسلامی ما نیز دنباله رو همان انقلاب ها می باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارکان انقلاب، بیان داشتند: اسلام، مردم و ولایت فقیه از ارکان انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه داشت، دشمنان، اسلام را به حاشیه رانده و آن را آماج تهمت های خود قرار دادند؛ پس باید این اسلام را که از ارکان انقلاب است شناخته و برای آن تلاش کنیم.
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که اسلام، مجموعه ای کامل است، ابراز داشتند: اسلام دینی است که در هیچ موضوعی ساکت نبوده و برای تمام مباحث سخنی برای گفتن دارد.
معظم له با اشاره به نقش مردم در انقلاب اسلامی، خاطرنشان ساختند: مردم در زیر سیطره استبداد کوبیده شده و سلاطین به تحقیر آنان می پرداختند که امام راحل، آنان را بیدار و هوشیار کرده و خودباوری را به آنان آموخت تا در مقابل استکبار و آمریکا ایستاده و حق خود را به دست آوردند.
این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: 15 سال بیانیه ها و راهنمایی های امام مردم تحقیر شده را بیدار و هوشیار ساخت
کپرنشین ها، زاغه نشین ها  صاحبان اصلی  انقلاب اند

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: کپرنشین ها، زاغه نشین ها در انقلاب شرکت کردند؛ پس صاحب انقلاب این افراد هستند و مردم سالاری دینی نیز همین می باشد.
ایشان با اشاره به رکن ولایت فقیه، اظهار داشتند: امام مسئله ولایت فقیه را که یک هدیه الهی است، در آن زمان مورد مباحثه قرار داده تا ثابت کنند که راه گذشتگان اشتباه بوده و باید در راه پیامبر، امام و یا نائب امام معصوم قرار بگیریم و امروز بحمدالله آیت الله خامنه ای در این سمت حضور دارند.
این مرجع تقلید با اشاره به ظرفیت های انقلاب، ابراز داشتند: اسلامی،  مردمی ، زیر سیطره و چتر مدیریت ولایت فقیه بودن و تحت پوشش قرار دادن تمام جهان از ظرفیت های انقلاب اسلامی ایران می باشد.
معظم له خاطرنشان ساختند: جهان شمول بودن این انقلاب و همچنین عدم وابستگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از شاخصه های انقلاب اسلامی ماست.
حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: عدم سازش با استکبار از دیگر شاخصه های انقلاب اسلامی ماست و کسی نباید این فکر را کند که می توان با استکبار سازش کرد.
ایشان بیان داشتند: امروز انقلابی قدرتمند داریم که میلیون ها انسان عاشق شهادت در راه این انقلاب می باشند.
این مرجع تقلید اظهار داشتند: ایجاد مجاهدین توانمند و تجهیزات جهادی قوی و حماسه آفرین از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که روز به روز شاهد پیشرفت آنان می باشیم؛  یکی از اصول و شاخصه های انقلاب، مبارزه شدید با صهیونیزم جهانی است و امام راحل(ره) نیز بر این مسئله تأکید داشته اند.
مبارزه با صهیونیسم از اصول انقلاب است

معظم له تأکید کردند: باید این انقلاب را با این ظرفیت ها به دنیا شناساند تا بدانند چه قدرتی در آن نهفته است.؛ باید دست ها و نقشه های سست کننده انقلاب اسلامی ایران را شناخت و با آنان مقابله کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که زنده ماندن انقلاب در گرو حوزه انقلابی مطالبه گر است خاطرنشان ساختند: برخی فکر می کنند وظیفه آنان در اسلام، آداب شخصی و اخلاقی است؛ در حالی که باید تمام مبانی اسلام را در نظر گرفت و به آن عمل کرد.
این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: توجه به معیشت مردم از مسائل مهمی است که امام راحل(ره) بر آن تأکید داشته و امروز حاکمان باید به آن توجه داشته باشند.
این مرجع تقلید با اشاره به موضوع فتنه، بیان داشتند: در هیچ زمان، روزگار از فتنه خالی نبوده و نیست و باید این فتن را شناخت و راه های مقابله با آن را فرا گرفت.
ایشان اظهار داشتند: برخی از روی هوا و هوس به دشمن چراغ سبز نشان می دهند که اعراض از احکام پروردگار بوده و حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه اشاره کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: بصیرت و بصیرت افزایی از مباحث بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر روی آن تأکید داشته و طلاب و فضلا نیز باید بر آن اهتمام داشته باشند.
معظم له با تأکید بر بصیرت افزایی، خاطرنشان ساختند: اسلام همیشه نیازمند به فریادگر بوده و بدون آن، اسلام محفوظ نخواهد ماند؛ چراکه امروز دشمنان به جنگ اسلام و انقلاب آمده اند؛ پس نیازمند به فریادگر در حوزه های علمیه بوده تا به بصیرت افزایی بپردازند.
انقلاب نیازمند به فریادگر است

این مرجع تقلید تصریح کردند: انقلاب نیازمند به فریادگر است و اینکه رهبر انقلاب می فرمایند حوزه باید انقلابی بماند، به معنای فریادگری و افزودن بصیرت به جامعه است.
حضرت آیت الله نوری همدانی با ارائه پیشنهادی به مسئولان حوزه، بیان داشتند: باید کارگروهی در حوزه علمیه قم تشکیل شده تا صدا و فریاد آنان را به غیر حوزه منتشر کرده و همگان بدانند که سخن شما چیست و چه می گویید.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به این مطلب که انقلاب با مذهب و دین ما ارتباط دارد، اظهار داشتند: حوزه باید با اجرایی سازی مبانی انقلاب، زنده و پیش رونده مانده و در این راه قدم بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha