جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدی سیرت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی حوزه و روحانیت، گفت: دشمن به دنبال جدایی مردم از انقلاب و روحانیت است، لذا اگر حوزه انقلابی نماند، جامعه سیلی می خورد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، ، حجت السلام والمسلمین علی محمدی سیرت، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در اجتماع عظیم روحانیت انقلابی اصفهان، در رابطه با حماسه 9 دی ابراز کرد: روز 9 دی روز اظهار وفاداری به قرآن، اهل بیت و لایت و همچنین تجدید میثاقی با ولایت، امام(ره) و شهدا بود.

وی با بیان اینکه فتنه 88 یک اقدام حساب شده از جانب دشمن بود اظهار کرد: لازم است تمام ابعاد فتنه به صورت عالمانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند عمق فتنه بعدها مشخص خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه افزود: دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب سرسختانه با روش های مختلفی علیه انقلاب اسلامی برنامه ریزی کردند و یک لحظه هم آرام نخواهد نشست تا مردم را از دین خدا برگردانند و مسلمین را به بردگی بگیرند، چراکه نسبت به اصل دین مشکل دارند.

وی با اشاره به خصومت دشمنان جمهوری اسلامی نسبت به قوانین اسلامی بیان کرد: یکی از نظریه پردازان غرب در رابطه حضرت امام می گوید: «آموزه های دین اسلام را از حوزه فردی در حوزه اجتماعی و حاکمیتی پیاده کرد و او دشمن اصلی لیبرال دموکراسی است»،  تمام درد دشمنان همین است براین اساس امروز شبهه می اندازند، زمان شاه هم نماز می خواندیم و روزه می گرفتیم پس انقلاب چه تفاوتی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه عنوان کرد: احکام فردی قبل از انقلاب هم اجرا می شد اما اگر کسی می خواست احکام اجتماعی اسلام را پیاده کند ناتوان بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه در حوزه دین دو نظریه حداقلی و حداکثری وجود دارد مطرح کرد: لیبرال ها به حوزه حداقلی در دین معتقدند و در این رابطه فیلم های زیادی تولید کرده اند و آن را تبلیغ می کنند تا مسلمانان با اکتفا به حداقل ها راه ورود دشمن را باز کنند و قوانین لیبرالی را در زندگی خود پیاده کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه باید در زندگی ما پیاده شود دین حداکثری یعنی پیاده سازی تمام شئونات دین در زندگی است براین اساس افرادی که طرفدار دین حداقلی هستند با دشمنان سازش می کنند چرا که از اسلام فقط نماز و روزه را گرفته اند و مابقی را رها کرده اند.

نماینده ولی فقیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این نکته که دشمان در فتنه 88 امیدوار شدند عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با مدیریت افراد فریب خورده و رمز تقلب در انتخابات، شورش خیابانی را کلید زدند تا بتوانند این نظام اسلامی را نابود کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گاه نباید مسلمانان کاری بکنند که دشمنان از آن ها سوء استفاده کنند اذعان کرد: سران فتنه حرکتی را آغاز کردند که ادامه آن را دشمنان هدایت کردند و خودشان را در گردابی که دشمن جریان می داد غرق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه افزود: بنده در سال 88 از نزدیک شاهد بودم که سفارت انگلیس، فرانسه و ایتالیا افراد را جریان می دادند و بسیاری از فتنه گران در سفارت خانه ها پناهنده شدند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در فتنه 88 دچار هوای نفس شدند افزود: این افراد دم از سیادت و بزرگی می زدند در حالی که رهبر سادات یعنی امیرالمومنین 23 سال از حق مسلم خود گذشت تا جامعه اسلامی فرونپاشد و نظام اسلامی حفظ شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با آینده نقشه های دشمن برای کشور تصریح کرد: این فتنه در آینده هم به شکل های مختلفی از جمله سازش با دشمن در قالب جلوگیری از خطر بزرگ جنگ و لزوم سرسپردن به خواسته های دشمن از دید نفوذی ها ادامه خواهد داشت.

وی در بیان راه های رهایی از فتنه ها ابراز کرد: پایبندی به قانون، حفظ وحدت و اتحاد، شناخت و پرهیز از دام شیطان، پرهیز از دشمنی با یکدیگر، پایبندی به آنچه که باید از آن اطاعت کنیم (که در زمان حاضر اطاعت از ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج)، از ارکان اطاعت محسوب می شود) برای رهایی از دام فتن آخرالزمان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی درادامه افزود: یکی از راهکارهای دشمن برای تخریب جمهوری اسلامی نفوذ در سران کشور است افزود: این افراد در منازل مسئولین، مراکز اداری، مراکز علمی نفوذ می کنند و حرف های خود را از زبان افراد موجه می زنند و مردم را دچار یاس و نا امیدی می کنند.

وی در پایان در توصیه ای به طلاب و روحانیون افزود: ایجاد اختلاف در جامعه و به خصوص در میان علما و روحانیت طلاب و روحانیت از نقشه های دشمنان است از این جهت طلاب باید دشمن را بشناسند و به مردم بشناسانند همچنین روحیه انقلابی خود را حفظ کنند چرا که اگر حوزه و روحانیت این روحیه را از دست بدهند جامعه سیلی خواهد خورد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha