جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: معنای حکومت اسلامی این نیست که هیچ خطایی در آن رخ ندهد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، قطار انقلاب روی ریل حرکت می کند، حال در این قطار ممکن است خلافی هم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه)، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در اجتماع عظیم روحانیت انقلابی اصفهان که در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(علیه السلام) برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

وی با گرامیداشت حماسه نهم دی، تاکید کرد: دشمن امروز برای شبهه افکنی علیه انقلاب سرمایه گذاری کرده و اگر روحانیون در قبال شبهه دشمنان نسبت به نظام سکوت کنند، مسئول خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در رابطه با تمیز حکومت اسلامی و لزوم برخورد مسئولان متخلف، بیان کرد: معنای حکومت اسلامی این نیست که هیچ خطایی در آن رخ ندهد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، قطار انقلاب روی ریل حرکت می کند، حال در این قطار ممکن است خلافی هم صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: در نظام اسلامی حتی برای نظارت بر رهبری، علمایی انتخاب شده اند تا همواره احراز صلاحت او را بررسی کنند بنابراین نمی توان خطای هیچ شخصی را به پای نظام اسلامی نوشت.

آیت الله طباطبایی با بیان اینکه کفرستیزی یکی از شاخصه های مهم مسلمانان است، اذعان کرد: طبق آنچه از معصومین(ع) به ما رسیده است نباید کفار را تکریم کرد، چراکه عداوت آن ها ماهوی است و تا زمانی که ما به اسلام پایبند باشیم آنان از دشمنی دست بر نمی دارند، لذا گروه و جناح ها مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وقایع فتنه 88 بیان کرد: گاهی عده ای از محاکمه نشدن سران فتنه گلایه می کنند، اما باید بدانند این افراد اگر محاکمه شوند بدون شک حکمشان اعدام است چراکه اینها به محاربه با نظام اسلامی برخاستند و اگر محاکمه نمی شوند از روی مصلحت و ترحم مقام معظم رهبری به سران فتنه است.

امام جمعه اصفهان در ادامه ابراز امیدواری کرد: این ملت اجازه نخواهند داد سران فتنه آزاد شوند و دوباره کشور را تا مرز خطر پیش ببرند، بلکه مردم بصیر ایران پای ولایت خواهند ایستاد و این پرچم را به دست امام زمان خواهند رساند.

وی تاکید کرد: هیچ کس قبل از انتخابات از ماهیت سران فتنه خبر نداشت از این رو باید روحانیون با پرهیز از حزب گرایی با جذب حداکثری به تقویت مکتب اسلام بپردازند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله استقلال حوزه های علمیه، بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف تاکید و بیان کرد: روحانیون باید وقف را تبلیغ و مردم را به این امر عظیم تشویق کنند، چنانکه اهل بیت(ع) نیز در روایات متعددی بر این مهم تاکید داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمدی در سازمان اوقاف اظهار کرد: اگر موقوفات در مسیر صحیح مصرف شود، بسیاری از مشکلات مالی حوزه های علمیه و دیگر حوزه ها برطرف می شود همچنین باید از موقوفات به عنوان سرمایه گذاری استفاده کرد تا درآمد آن اداه دار باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: باید با میراث فرهنگی هماهنگی شود تا از موقوفات حفاظت و بسیاری از آن ها بازسازی شود همچنین برخی بناهای گذشتگان مایه تفاخر نیست و نیاز به اصلاح ساختار دارد.

وی در ادامه در رابطه با ائمه جماعت اذعان کرد: سنگر نماز جماعت یک لطف الهی است و ائمه جماعت باید قدردان آن باشند و اگر روحانی شایستگی این مهم را از دست بدهد خداوند این فیض را از او خواهد گرفت.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ائمه جماعات نباید صرفا به اقامه نماز جماعت اکتفا کنند، افزود: امام جماعت باید به مسائل روز آگاه و آن را بر مردم تبیین کند، چراکه دشمنان شبهات دیروز خود را تکرار نمی کنند و مدام مسائل جدیدی مطرح می کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha