جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بعد از رحلت حضرت امام(ره)، زمانی که آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری و امامت رسیدند، کسانی با ایشان مقابله کردند که ادعا می‌کردند با نظام و انقلاب همراه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی  در جمع خبرنگاران به مناسبت حماسه  9 دی اظهار کرد: نهم دی‌ماه روز بصیرت نام‌گذاری شده، افتخاری که نصیب اصفهانی‌ها شد، این بود که یک روز زودتر از دیگر استان‌های کشور؛ یعنی روز هشتم دی‌ماه مردم به خیابان‌ها آمدند و فتنه‌گران را از میدان به در کردند، این روز، روز بسیار مهمی است و باید آن را گرامی بداریم و با عنوان ایام‌الله از آن یاد ‌کنیم

وی بیان کرد: دشمنان برای اینکه بین ما نفوذ کنند، سعی می‌کنند به باطل لباس حق بپوشانند و این است که باعث فتنه می‌شود و الا طرفداران باطل معمولاً کم‌اند، آنچه باعث اضافه‌شدن طرفداران باطل می‌شود، این است که بیش از نیمی از طرفداران باطل فکر می‌کنند حق هستند، تعبیر قرآن نیز همین است: «وَ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ» (عنکبوت، ۳۸)؛ یعنی شیطان اعمالشان را زینت می‌دهد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌فرمایند، «یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ» (نهج البلاغه، ص۸۸)؛ یعنی بخشی از باطل را به بخشی از حق ضمیمه و مخلوط می‌کنند و افراد را فریب می‌دهند، هیچ‌وقت کسی سم کشنده را به‌صورت تلخ و زشت به افراد نشان نمی‌دهد و نمی‌گوید از آن استفاده کن، اگر بخواهند کسی با ارادۀ خود سم کشنده‌ای را میل کند، ظاهرش را جذاب و شیرین می‌کنند و حتی اسم دارویی مقوی روی آن می‌گذارند؛ ازاین‌رو طرف فریب می‌خورد و از آن استفاده می‌کند، همیشه در طول تاریخ این‌گونه بوده است.

منافق؛ دشمن نامعلوم جامعۀ اسلامی

آیت الله مهدوی عنوان کرد: در صدر اسلام، در زمان پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، بین مسلمانان و کفار مکه جنگ بود، مشکل اینجا نبود، مسلمان‌ها کفار را می‌شناختند و می‌دانستند آن‌ها اسلام ندارند و بت می‌پرستند. بعضی‌شان هم یهودی و مسیحی بودند؛ لذا آن‌هایی‌ که در میدان جنگ با مسلمان‌ها جنگ می‌کردند، معلوم بودند. آن‌ها محاربه می‌کردند، مسلمان‌ها هم دفاع می‌کردند

وی خاطرنشان کرد:  در زمان امام راحل ما هم کسانی بودند که با نظام و اسلام و انقلاب میانۀ خوبی نداشتند و مقابل حضرت امام(قدس‌سره) هم ایستادند، آن زمان تشخیص مخالف چندان مشکل نبود؛ اما بعد از رحلت حضرت امام(ره)، زمانی که آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری و امامت رسیدند، کسانی با ایشان مقابله کردند که ادعا می‌کردند با نظام و انقلاب همراه هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: کسانی در فتنۀ ۸۸ مقابل نظام ایستادند که زمانی در همین نظام مسئولیتی داشتند و چه‌بسا همین باعث شد عده‌ای فریب بخورند و بگویند اگر این‌ها سابقۀ خدمت به نظام و اسلام دارند و کنار امام بزرگوار بوده‌اند، چگونه ممکن است الآن مخالف نظام و رهبر باشند؟! احساس می‌کردند شاید حق با آن‌ها باشد. این همان فتنه. می شود. 

سه توصیه برای محفوظ ‌ماندن از دام فتنه‌گران

آیت الله مهدوی افزود: باید مواظب باشیم به هر لباس حقی اطمینان نکنیم و فکر کنیم باطنش هم حق است، باید احتمال دهیم که شاید باطنش اشکال داشته باشد، تفکر از بهترین ابزارهایی است که انسان می‌تواند از آن بهره ببرد تا فریب نخورد، در روایات متعدد آمده است که اگر تفکر کنید، بصیرت پیدا می‌کنید؛ امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «أَفْکِرْ تَسْتَبْصِرْ» (غرر الحکم و درر الکلم، ص۱۳۰)؛ یعنی اگر تفکر کنی، بصیرت پیدا می‌کنی.

استاد حوزه علمیه اصفهان در توضیح دومین توصیه  ابراز کرد: اگر انسان بخواهد فتنه عارضش نشود، باید نگاهش به رهبر انقلاب باشد و به صحبت‌های ایشان توجه کند، در فتنۀ سال ۸۸ کسانی‌که به صحبت‌های رهبر معظم دقت می‌کردند و آن‌ها را پیگیری می‌کردند، دچار فتنه نشدند و فریب نخوردند؛ اما کسانی‌که نگاهشان به ماهواره‌ها و صحبت‌های خارجی ها بود یا حتی در داخل به کسانی‌ نگاه می‌کردند که در رأس فتنه قرار داشتند و مرتب اعلامیه می‌دادند و مردم را تحریک می‌کردند، از ولی‌فقیه دوران فاصله گرفتند و دچار فتنه شدند.

وی ادامه داد: سومین اصل برای محفوط ماندن این است که اگر کسی تقوای الهی را رعایت کند، پروردگار در وجودش نوری می‌گذارد که با آن نور حقیقت اشیا را می‌بیند. ظاهر اشیا را که نگاه می‌کند، نگاه او به باطن اشیا نفوذ می‌کند و باطن را هم می‌بیند، این وعدۀ الهی است، کسانی‌که تقوا دارند، خداوند به آن‌ها فرقان عطا می‌کند، این آیۀ ۲۹ سورۀ انفال است: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً»؛ یعنی اگر با اختیار خودتان تقوا را رعایت کردید، خداوند فرقان را خارج از اختیارتان برایتان قرار می‌دهد.

بازی فتنه‌گران در میدان دشمن

عضو مجلس خبرگان  رهبری تاکید کرد: بارها به سران فتنه گفته شد و فهمیدند که در میدان دشمن بازی می‌کنند و دشمنان از رفتار آن‌ها خوشحالند؛ اما متأسفانه برنگشتند و شهامت و شجاعت نداشتند که بگویند اشتباه کردیم، شجاعت نداشتند که رسماً به دشمنان و بهایی‌ها بگویند ما با شما نیستیم و کاملاً طردشان کنند یا بگویند به مقدسات سیدالشهدا(علیه‌السلام) توهین نکنید

وی گفت: بصیرت همیشه حرف اول را می‌زند؛ بصیرت جدا و فراتر از سواد است، ممکن است شخصی بی‌سواد باشد؛ اما تقوا داشته باشد و خوب بفهمد، بصیرت کاری به مسئولیت هم ندارد، ممکن است شخص هیچ مسئولیتی نداشته باشد، ممکن است از نظر مالی هم وضعش خیلی بد باشد، فقیر باشد؛ اما فکر روشنی داشته باشد، تقوای الهی همراه با تفکر و تأمل و دقت به سخنان رهبری از نکاتی است که می‌تواند ما را از دام فتنه‌گران حفظ کند.

۳۱۲/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha