جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وقف برای بقای سنت ها و اعتقادات حسنه در اسلام و همچنین قوام دین است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با قائم مقام و معاون اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف از پایه های اساسی برای ماندگار بودن سنت های اسلامی است تا این اعتقادات و سنت ها به واسطه وقف حفظ شده و به مرور زمان از بین نرود.

وی ادامه داد: باید از وقف مراقبت شود و همه ما وظیفه  داریم وقف را ترویج داده و مراقبت و توسعه دهیم و باید همواره اجرای نیت واقفین به صورت کامل انجام شود.

امام جمعه یزد افزود: در زمان حکومت طاغوت با توجه به دست اندازی هایی که به موقوفات صورت گرفته بود مردم کمتر به سمت وقف حرکت می کردند اما بعد از انقلاب که مردم خلوص امام و رهبری را دیدند و آنها نیز علاقه مند شده و خالصانه آمده اند و همه ما وظیفه داریم تا اطمینان مردم سلب نشود و از فعالیت های مهم حفظ و گسترش وقف و همچنین حفظ اعتقاد مردم است.

آیت الله ناصری اظهار داشت: باید در کنار حسینیه و مساجدی که ساخته و وقف می شود حتما موقوفاتی نیز دایر شود تا عوائد آنها تامین شود وگرنه به مرور زمان با مشکل مواجه خواهد شد و لذا همه ما وظیفه داریم در این زمینه مردم را راهنمایی کنیم و همچنین توصیه مردم به وصیت هزینه کردن ثلث مالشان در انجام کارهای خیر نیز از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه قرار گیرد.

 امام جمعه یزد گفت: در مساجد نیز باید نظافت و تامین امکانات و همچنین زیبایی مساجد در سرلوحه کارها قرار گیرد تا اقشار مختلف و به ویژه نسل جوان رغبت بیشتری برای شرکت در برنامه های مساجد داشته باشند و فقط این مشارکت در نماز جماعت خلاصه نشود و زیبایی و نظافت فرش ها و سرویس بهداشتی و دیگر اماکن مساجد باید در اولویت مساجد باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در زمان حال که فضاهای مجازی باعث مشغول بودن جوانان شده و خدای نکرده امکان انحراف آنها وجود دارد، فضای مساجد و همچنین هزینه کردن وقف در امور فرهنگی یکی از بهترین اقدامات است که ثواب زیادی دارد که لازم است این الزام به اطلاع مردم رسانده شود تا در وقف های جدید برای هزینه های برنامه های فرهنگی نیز مشارکت داشته باشد.

در پایان این نشست که با حضور عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام شرف خانی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور برگزار شد، حجت الاسلام زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha