شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه انقلابي بايد بتواند عقبه فكري نظام اسلامي را تامين و نيروي انساني مورد نياز تمدن و نظام اسلامي را تربيت كند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مجتبي مهدوي ارفع، امروز در دوره دانش افزايي اساتيد علوم عقلي که به همت امور اساتيد معاونت آموزش حوزه علميه خراسان و با مشاركت مجمع عالي حكمت اسلامي شعبه مشهد در مدرسه علميه عالي نواب در حال برگزاری است، با اشاره به شاخصه های حوزه انقلابي، ابراز كرد: حوزه انقلابي بايد بتواند عقبه فكري نظام اسلامي را تامين و نيروي انساني مورد نياز تمدن و نظام اسلامي را تربيت كند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، ويژگي ديگر حوزه انقلابي را عمل كردن به وظيفه خود به عنوان قاعده نظام اسلامي دانست و اظهار كرد: برنامه ريزي در جهت تحقق مسئله فقاهت، تهذيب نفس و رشد آگاهي سياسي و اجتماعي از جمله وظايف دروني يك حوزه انقلابي است.

وي درباره توجه حوزه علميه خراسان به مباحث علوم عقلي نیز گفت: مدرسه اي محوري به عنوان قرارگاه حكمت و كلام از جمله كارهايي است كه با دستور مدير انقلابي اين حوزه انجام شده و فعاليت هاي مربوطه از طريق اين مدرسه محوري براي ساير مدارس برنامه ريزي و عملياتي مي شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha