شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نجمی پور خراسان جنوبی

حوزه / امام جمعه سرایان با تاکید بر این که حوزه انقلابی محور صیانت از ارزشهاست، گفت: دشمنان در صددند جدایی میان مردم و روحانیت هستند و در این مسیر از هیچ گونه دسیسه ای فروگذار نیستند.

حجت الاسلام احمد نجمیپور، در گفت و گو با  خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه حوزه انقلابی حوزه ای است که در همه عرصه ها حضوری فعال داشته باشد، اظهارکرد: طلاب باید نسبت به مردم احساس خدمتگزاری داشته باشند و نباید فعالیت خود را به درس محدود کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه باید سیاسی باشد نه به این معنا که طلاب در عرصه سیاست وارد شوند، تصریح کرد: حوزه‏ های علمیه باید محور صیانت از ارزشهای اصیل انقلاب باشند چراکه هدف حوزه آگاهی بخشی و هدایت‌گری است.

امام جمعه سرایان، علما و طلاب را مرزبانان فکر و اندیشه دانست و بیان داشت: هدایت دینی، هدایت سیاسی و حضور در عرصه ‏های خدمترسانی به مردم سه وظیفه مهم طلاب است که باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام نجمیپور با اشاره به اینکه روحانیت پیشتاز عرصههای سیاسی، فرهنگی و دینی می باشد، اذعان کرد:  از زمان رضا خان پهلوی دشمن با محدود کردن روحانیت، ممنوع کردن عزاداری‌ها و بسیاری از امور دیگر در جهت دین زدایی و جدا کردن مردم از عرصههای دینی تلاش می کرد.

وی با اشاره به اینکه با گسترش انقلاب اسلامی فرصت فوق‌العاده برای مردم به ویژه جامعه روحانیت ایجاد شد، ادامه داد: دنیای استکبار در تلاش است تا میان روحانیت و مردم رخنه ایجاد کند و همچنین روحانیت را از رسیدگی به امور مردم بازدارد.

امام جمعه سرایان با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم دشمنان به اهداف خود که منزوی کردن حوزههای علمیه است برسند، یادآور شد: مهمترین وظیفه طلاب و روحانیت در زمینه فرهنگی است که با کادرسازی و گفتمانسازی میتوانند رسیدن به اهداف خود را محقق کنند.

وی، مهمترین وظیفه حوزههای علمیه را آگاهسازی، هوشیاری، بصیرت افزایی و درک صحیح از مسائل جوانان اعلام کرد و افزود: برای حفظ روحیه انقلابی حوزه های علمیه باید از  زمان شناسی عالم بزرگی همچون دکتر شهید مطهری الگو برداری کرد.

وی با اشاره به اینکه یک طلبه موفق نباید نسبت به تحصیل علم بیتفاوت باشد، تصریح کرد: حوزههای علمیه باید با انقلاب اسلامی همفکر و همگرا باشند، لذا همه باید با همکاری و همفکری، تمدنی اسلامی را که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، شکل دهیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha