پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یزد

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طی چهار سال یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر حافظ از ۳ جزء تا حفظ کل به همت سازمان اوقاف، در کشور تربیت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام احمد شرف خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهت آموزش 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، تعداد یک میلیون نفر از طرف سازمان اوقاف کشور متعهد شده بود که به فضل خدا در پایان چهار سال، تعداد یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر حافظ از 3 جزء تا حفظ کل تربیت شدند.

 وی ادامه داد: در سال جاری و برای برنامه پیش رو نیز تعداد یک میلیون و پانصد هزار نفر حافظ قرآن متعهد شده که در برنامه های این سازمان اجرا خواهد شد.

 عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در ادامه این نشست، اظهارداشت: استان یزد که همواره مردمی خیر و نیک اندیش داشته در خیرات و موقوفات نیز در کشور پیش قدم بوده  و  موقوفات زیادی در استان یزد وجود دارد.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اجرای نیت واقفین بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری همواره در سر لوحه کارهای این سازمان قرار داشته و دارد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

عابد ادامه داد: جهت حل مشکلات موقوفات در کشور تفاهم نامه هایی با وزارت خانه های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیرو، کمیته امداد و همچنین دیگر ارگانها منعقد شده که ثمرات بسیار خیری داشته و نسبت به سند دار شدن و احیای موقوفات زیادی اقدام شده است.

وی افزود: این اقدامات در راستای احیای موقوفات و احیای فعالیت های عمرانی است که در سراسر کشور در حال انجام بوده و عمدتا با مشارکت بسیار خوب دستگاه ها و مردم انجام شده است.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در طرح آرامش بهاری میزبان جمع کثیری از اقشار مختلف در بقعه های متبرکه و امامزادگان هستیم و در ماه های محرم و صفر نیز عوائد بخش زیادی از موقوفات به عزاداری اباعبدالله حسین(ع) اختصاص یافته؛ همچنین در راهپیمایی اربعین نیز طی چند سال گذشته موکب هایی در ورودی و خروجی کشور و همچنین شهرهای مقدس نجف و کربلا و بین مسیر ایجاد شده و از محل عوائد موقوفات به زائران خدمت رسانی شده است.

 

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha