شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

حوزه / فضای مجازی می تواند به عنوان فرصت و بستر بسیار مناسبی برای نشر آثار اعتقادی و مذهبی باشد، لذا لازم است طلاب و روحانیون ابتدا شیوه کار با این فضا را آموزش دیده و به فعالیت مستمر در این فضا بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جاویدی، از کارشناسان مسائل امنیتی، در نشست بصیرتی  مدرسه علمیه مقیمیه شیراز با موضوع "تبلیغ و نقش طلاب در فضای مجازی" گفت: امروزه به دلیل فراگیر شدن فضای  مجازی و فعالیت غالب مردم در این فضا، بستر مناسبی برای انتشار اطلاعات و ترویج عقاید به وجود آمده است.

وی، فضای مجازی را دارای آسیب های فردی و اجتماعی فراوانی دانست و افزود: فضای مجازی مخاطبان بسیار زیادی را در برمی گیرد، بدیهی است در این فضا کسانی هستند که دارای تفکرات و عقاید منفی و فاسد بوده و به نشر اطلاعات غیراخلاقی می پردازند که این خود می تواند تاثیر بدی در افکار و روان مخاطبین اینگونه مطالب داشته باشد.

این کارشناس مسائل امنیتی ادامه داد: طبیعی است که طراحان فضای مجازی در صددند اعتقادات و فرهنگ خود را به کاربران و فعالان این فضا القا کنند و همین امر زمینه ساز به وجود آمدن شبهات در این فضا می شود.

 جاویدی به فرصت های پیش روی طلاب و روحانیون در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی می تواند به عنوان فرصت و بستر بسیار مناسبی برای نشر آثار اعتقادی و مذهبی باشد، لذا لازم است که طلاب و روحانیون ابتدا شیوه کار با این فضا را آموزش دیده و به فعالیت مستمر در این فضا بپردازند.

وی اضافه کرد: امروزه مردم به وسیله گوشی موبایل خود می توانند به سادگی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه پیدا کنند و از فضاهایی مانند فیس بوک، توئیتر، کانال های تلگرامی و دیگر نرم افزارها تغذیه شوند؛ شناسایی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و چگونگی جذب مخاطب امر بسیار مهمی است و راه رسیدن به آن تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار می باشد.

وی با توجه به اهمیت این فضا تشکیل گروه های مجازی و نشر آثار ارزشی و همچنین آموزش آن به دیگران را امری بسیار مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به این که فضای مجازی بسیار رشد کرده و به عنوان رسانه ایی عظیم بستر مناسبی را برای به اشتراک گذاری مفاهیم ارزشی به وجود آورده ما نیز باید با این فضا آشنایی کامل داشته باشیم و اطلاعات دینی خود را در اخیتار دیگر کاربران قرار دهیم و به صورت گروه های مجازی اقدام به تولید محتوای ارزشی کنیم و آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha