پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی

حوزه / برای ترویج سبک زندگی و فرهنگ اسلامی، فرهنگ‌سازی نشده و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، باید منتظر فتنه دیگری بود؛ لذا متدینین عملکرد مسئولان در حوزه فرهنگ گلایه‌مند هستند، چراکه مردم انتظار دارند فضای جامعه، فضای دینی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گناباد، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی، امروز در جمع روحانیون، طلاب و مردم گناباد در محل مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) این شهر، گفت: نهم دی‌ماه هرسال فرصت مغتنمی برای بازخوانی زوایای فتنه ۸۸ و آشوب‌های آن سال است چراکه فتنه گران اقتدار و آبروی نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی را زیر سؤال بردند.

وی اظهار کرد: سران فتنه و فتنه گران در سال ۸۸ ابتدا موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند، اما به‌ مرورزمان هدف اصلی خود که براندازی انقلاب اسلامی بود را در سخنانشان بیان کردند، لذا جریان فتنه بیش از آن چیزی است که مردم از آن باخبرند.

حجت الاسلام موسوی بابیان اینکه منافقین در فتنه ۸۸ به همراه سران فتنه و فتنه گران به ارزش‌های دینی مردم نیز توهین کردند، اذعان کرد: متأسفانه علی‌رغم گذشت ۷ سال از فتنه ۸۸ سران فتنه هیچ برائتی نسبت به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی را اعلام نکرده‌اند چراکه آن‌ها اعتقادی به رخ دادن فتنه ندارند و از فتنه ۸۸ به‌عنوان یک بحران یاد می‌کنند.

این کارشناس فرهنگی، یکی از شاخصه‌های فتنه را ریزش‌ها و دوقطبی کردن جامعه عنوان و افزود: در فتنه ۸۸ بعد از تاریخ حدود ۳۰ ساله از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه دینی و انقلابی ایران به دو قطب خطرناک تبدیل شد و اگر حماسه به‌موقع مردم در ۹ دی و رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب نبود، نظام با مشکل جدی مواجه می‌شد.

وی، شبهه اندازی را از دیگر شاخصه‌های فتنه عنوان و خاطرنشان کرد: از صدر اسلام هرزمانی که دشمنان شبهه در جامعه اسلامی ایجاد کردند، حاکمیت اسلامی با مشکل مواجه شد و در فتنه ۸۸ نیز سران فتنه از این ترفند و شبهه کشته سازی توسط نظام اسلامی را مطرح کردند تا فضا را غبارآلودتر جلوه دهند.

حجت الاسلام موسوی، سوءاستفاده از مقدسات دینی را دیگر شاخصه‌های فتنه برشمرد و تصریح کرد: در فتنه ۸۸ سران فتنه از رنگ سبز که در جامعه دینی نماد اتصال مردم به پیامبر گرامی اسلام است، استفاده کردند اما مردم با بصیرت ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی اعلام کردند که سربندهای سبز نمادی کاملی از اتصال به پیامبر نبوده و تمامی جریان‌هایی که شعار دین می‌دهند، همیشه همراه دین و ولی خدا نیستند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای ترویج سبک زندگی و فرهنگ اسلامی، فرهنگ‌سازی نشده و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، باید منتظر فتنه دیگری بود؛ لذا متدینین عملکرد مسئولان در حوزه فرهنگ گلایه‌مند هستند، چراکه مردم انتظار دارند فضای جامعه، فضای دینی شود.

حجت الاسلام موسوی در خصوص پیام نهم دی‌ماه برای دشمنان گفت: پیام نهم دی‌ماه به دشمنان خارجی این است که اگر دشمنان در مقابل دین، ولی‌فقیه، ارزش‌ها و نظام اسلامی بایستند، ملت ایران در برابر تمامی دنیای آنان می‌ایستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha