جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غبار روبی مرقد حضرت هلال بن علی(ع) در شهرستان ‌آران و بیدگل، با حضور آ‌یت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه امامزادگان برای انجام دستور خدا هجرت می‌کردند، گفت: واجب شدن بهشت، از اثرات مختص زیارت منتسبین حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همچون حضرت هلال بن علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان،  آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، پنج شنبه شب (۹ دی ماه ۹۵)، درمراسم گرامی داشت حماسه ۹ دی که در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، اظهار داشت: زیارت معصومین (ع) و امامزادگان (ع)، همانند زیارت پیامبر اکرم (ص) است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: هرکس به زیارت امامزاده حضرت معصومه (س) در قم، حضرت محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل، و دیگر امامزادگان شریف برود، ثواب زیارت پیامبر اکرم (ص) را برده و به دستور خدا عمل کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این هرقدمی که به سوی زیارت ائمه اطهار (ع) و امامزادگان بگذاریم، ثواب زیارت حج را برده‌ایم، گفت: تشرف و تکریم امامزادگان (ع)، همانند زیارت پیامبر اکرم (ص) است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به کرامات امامزادگان (ع) گفت: زیارت امامزادگان (ع) و ذریه پیامبر اکرم (ص)، از مهم‌ترین امتیازاتی است که خداوند در بین پیامبران، به پیروان حضرت محمد (ص) داده است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند، خداوند گروهی از ملائکه را موظف کرده تا زهرا (س) را چه در زمان حیات و چه بعد از دوران حیات، مراقبت و محافظت کرده و درود بر زهرا (س)، پدر، مادر، شوهر و فرزندانش بفرستند؛ به خاطر همین است که هرکس علی (ع) را زیارت کند، زهرا (س) را زیارت کرده و هرکس علی (ع) را زیارت کند، فاطمه (س) را زیارت کرده و هرکس حسن و حسین (ع) را زیارت کند، حضرت علی (ع) را زیارت کرده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: همچنین هرکس ذریه علی (ع) وفاطمه (س)، چه بلافصل و چه مع الوصف و نوادگانش را زیارت کند، گویا امیرالمؤمنین (ع) را زیارت کرده است.

وی در ادامه سخنان خود، به فرق زیارت امام حسین (ع) با دیگر امامان معصوم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امام حسین (ع)، با یک دنیا غم، تنهایی و مظلومانه شهید شد، لذا هرکس که غم وغصه وگرفتاری که داشته باشد، اگر به پابوس امام حسین (ع) برود، مشکلاتس برطرف می‌شود.

آیت الله فاضل لنکرانی، در بخش دیگری از سخنان خود، از امامزاده محمد هلال بن علی (ع) به عنوان یک انسان غریب و مهاجرالی الله که به خاطر فرار از ظلم امویه، از مدینه به ایران هجرت کرد، نام برد و گفت: دلیل اینکه اکثر امامزادگان (ع) به مردم ایران پناه می‌آوردند، به خاطر شیعی بودن خالص و حیله گرنبودن مردم ایران بود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان برای انجام دستور خدا هجرت می‌کردند، گفت: واجب شدن بهشت، از اثرات مختص زیارت منتسبین حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همچون حضرت محمد هلال بن علی (ع) است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تشکر و قدردانی از هیئت امنای فعال آستان حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، که با انتشار کتاب‌هایی، در راستای شناسایی هرچه بیشتر این امامزاده تلاش کردند، گفت: خدا را شاکریم که مردم آران و بیدگل، به خاطر علاقه به امامزادگان با برکت این منطقه، همچون هلال بن علی (ع)، امامزاده هادی (ع)، امامزاده قاسم (ع) و دیگر امامزادگان، تلاش‌های زیادی نموده‌اند.

آیت الله فاضل لنکرانی همچنین با گرامیداشت حماسه ۹ دی، بصیرت و ولایی بودن مردم را موجب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان دانست و گفت: با توجه به اینکه ریشه بصیرت، در ولایت مداری است، لذا اگر ولایت را واقعا باور کنیم، زندگی با بصیرتی خواهیم داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حماسه ۹ دی را حمایت ازاسلام، اباعبدالله الحسین (ع)، عاشورا، نظام و انقلاب دانست و گفت: عظمتی که مردم در ۹ دی خلق کردند، ثابت کرد که همه آنان، تابع اهل بیت (ع)، نظام و ولایت فقیه هستند. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امام (ره) براساس ولایت خدا، رسول (ص) خدا، امیرالمؤمنین (ع) و ائمه معصومین (ع) انقلاب کرد، گفت: در مقطع فعلی نیز، انقلاب اسلامی ایران بر اساس دستورات ولایت فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) به پیش می‌رود. 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر زنده نگه داشتن آرمان شهدا، امام(ره) و انقلاب، یاد آور شد: مردم ایران به برکت خون شهدا و درسایه ولایت فقیه، در مقابل تمام تهدیدات دشمنان ایستاده است. 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در پایان سخنان خود، با تشکر از روحانیون، طلاب مدارس علمیه و هیئت امنای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)، از امام جمعه آران وبیدگل به عنوان فردی پرتلاش، با درایت سیاسی وعلمی بالا و ازائمه جمعه موفق کشور نام برد. 

درابتدای این مراسم نیز، حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه آران وبیدگل، با گرامی داشت حماسه ۹ دی، نقش رهبری را در بصیرت، وحدت وهوشیاری مردم بسیار ویژه و موجب خنثی نمودن انقلاب مخملی دراین روز دانست و گفت: همانطور که درسایه ولایت فقیه و هوشیاری ملت ایران، در تمام عرصه‌ها پیروز شدیم، قطعا این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha