جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبد اللطیف فضل الله

حوزه/ سید فضل الله خواستار راه اندازی جنبش علمائی و تشکیل کمیته ای متشکل از علما از هر طایفه و مذهب برای آگاهی دادن به نسل جدید و تفسیر شبهات، برطرف کردن نگرانی ها به ویژه در میان دانشجویان، جوانان و نسل های جدید شد و این که این اقدام نباید مرحله ای یا فصلی باشد بلکه به طور مستمر باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس "انجمن تفکر عاملی" لبنان تاکید کرد: دولت جدید لبنان در بیانیه خود به استراتژی ملی مبارزه با تروریسم اشاره کرد که این آغاز خوبی برای دولت است، اگرچه با تاخیر صورت گرفت. وی افزود: باید اقدامات لازم برای به کارگیری هرچه زودتر این استراتژی انجام گیرد و باید کمیته ای از علمای دینی از طایفه ها و مذاهب مختلف حضور داشته باشند تا آگاهی ها و راهنمایی های لازم را در این راه ارائه دهند و فاصله بین دین و مردم، علمای دینی و عموم مردم کم کنند.

سید فضل الله تصریح کرد: روحانیون دینی در هر منصبی که باشند، هیچ فاصله و مانعی باعث نمی شود که با خانواده و مردم خود در ارتباط نباشند و صدای مردم و اندیشه آنان نباشند و مانع دستیازی به حقوق انسانی، اجتماعی و معیشتی آن ها شوند و همچون عقل آن ها، آنان را به راه راست راهنمایی کنند. وی از سخنان برخی سیاستمداران لبنانی که مایه فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و ازهم گسستگی در میان ملت لبنان می شود، ابراز تعجب کرد و اشاره کرد: اینان گمان می کنند یا این سخنان می توانند منافع و جایگاه و مناصب خود را حفظ می کنند و ریشه طائفه و مذهبی که به آن گرایش دارند را تثبیت و مستحکم می کنند.

رئیس "انجمن تفکر عاملی"، وجود هرگونه اختلاف میان شیعیان و اهل سنت، مسلمانان و مسیحیان لبنان را تکذیب کرد و گفت: تنها اختلافات سیاسی وجود دارد و متاسفانه برخی اوقات برای دستیابی به منافع بوجود می آید؛ درحالی که بهتر است اختلافات در داخل نهادها حل و فصل شود و به منبرهای رسانه ای و سیاسی کشانده نشود.

وی اشاره کرد: گفتگوی ملی جامع یا دوطرفه یا سه طرفه یا به هر صورت دیگر برای از بین رفتن نگرانی ها و نزدیک سازی دیدگاه ها مفید است.

سید عبد اللطیف تصریح کرد: اسباب پدید آمدن  تکفیر بسیار زیاد است و ریشه آن به ظهور برخی جریانات فکری متعصب برمی گردد که ظاهری از اسلام به خود می گیرد اما اسلام از این جریان مبرا و منزه است. وی تاکید کرد:قدرت های استعمارگر، آمریکا، غربی ها و برخی کشورهای منطقه در گسترش این گروهک ها برای مخدوش ساختن چهره اسلام نقش بسزایی داشتند و ضربه محکمی بر پایه های همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان در منطقه زدند و مردم آن را نابود ساخته یا آواره کردند.

سید فضل الله خواستار راه اندازی جنبش علمائی و تشکیل کمیته ای متشکل از علما از هر طایفه و مذهب برای آگاهی دادن به نسل جدید و تفسیر شبهات، برطرف کردن نگرانی ها به ویژه در میان دانشجویان، جوانان و نسل های جدید شد و این که این اقدام نباید مرحله ای یا فصلی باشد بلکه به طور مستمر باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha