سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: سران فتنه که خود روزی از مسئولین انقلاب بودند، دچار توهم شده و دل به قدرت‌های بیگانه بستند. این‌ها مگر ندیدند رسانه‌های خارجی و دشمنان، فتنه‌گران را به آشوب علیه نظام اسلامی دعوت و از آن‌ها حمایت می‌کردند؟ در این فتنه هیچ حقی دیده نمی‌شد و هر چه بود باطل بود و به همین دلیل فتنه‌گران به سرعت رسوا شدند و مردم بساط فتنه را جمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت‌الله موحدی کرمانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از بهترین حالات انسان دائم الذکر بودن است، اظهار داشت: ذاکر بودن یعنی انسان در همه حال به یاد خدا باشد و در کنار یاد خدا، حالت خطرناک غفلت است، از این رو باید مراقبت کنیم تا با یاد و ذکر خدا غبارهای غفلت را از دل و قلبمان بزداییم.

وی با اشاره به آیه «إن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم» عنوان داشت: در کنار ذکر خدا، ذکر «ایام الله» نیز عنوان شده است. خداوند متعال در مأموریت خود به حضرت موسی (ع) بر دو نکته تاکید می‌فرماید. اول؛ ‌ای موسی! سعی کن قوم بنی اسرائیل را از تاریکی ظلمت خارج نموده و به نور هدایت بیاوری و آن‌ها را به رستگاری رهنمون کنی. دوم؛ مردم را به یاد «ایام الله» بیانداز تا شکرگزار این نعمت باشند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ببینید چقدر مسئله ذکر «ایام الله» مهم است که در کنار مأموریت مهم هدایت مردم به نور آمده است و این اهمیت یاد ایام الله در جامعه را نشان می‌دهد. ایام الله؛ یعنی روزی که در آن حوادثی اتفاق افتاد، و چشم‌ها را خیره کرد، و مردم همه فهمیدند این روز یک حادثه استثنائی و خدایی است.

وی افزود: حادثهٔ غرق شدن فرعون در رود نیل، آنچنان رویداد عظیمی بود که قوم بنی اسرائیل را خیره کرد، و این روز یکی از ایام الله بود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در عصر حاضر ۲۲ بهمن یکی از ایام الله است، یادآور شد: زمانی در این کشور مردم زیر چکمه‌های ظلم شاه له می‌شدند و موقعی که با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی مواجه شدند، به عظمت قدرت غیبی خداوند خیره شدند و این روز به عنوان یوم الله در تاریخ ثبت شد. در حادثه غرق شدن فرعون نیز این چنین بود. و خداوند وقتی مردم را از رود نیل خارج کرد و فرعون را وارد رود کرد، در برابر دیدگان قوم بنی اسرائیل فرعون را غرق کرد و این در حالی بود که مردم عظمت قدرت خدا را می‌دیدند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم در این باره می‌فرماید ‌ای قوم بنی اسرائیل! یادتان باشد که چه گرفتاری‌ها و بدبختی‌هایی در دوران حکومت فرعون داشتید! فرعونیان کودکانتان را سر می‌بردند، مردان شما را می‌کشتند و یا به بردگی انتخاب می‌کردند و زنان شما را به اسارت می‌بردند. ولی آیا می‌دانید چرا خداوند شما را از چنگال ظلم فرعون نجات داد؟

خطیب موقت جمعه تهران، افزود: موسی (ع) به قوم بنی اسرائیل بشارت داد که اگر در برابر سختی‌ها استقامت داشته باشید و صبر پیشه کنید قطعاً از نجات یافتگان خواهید بود. و شما را جایگزین حکومت فرعون می‌کنیم. و بعد از اینکه شما عهده‌دار جامعه شدید، باید ببینیم شما چکار می‌کنید!

وی ادامه داد: در دوران پیامبر (ص) نیز مسلمین در مکه تحت انواع شکنجه‌ها و ظلم‌ها بودند. و مشرکین افرادی مثل بلال را شکنجه داده و سنگ روی سینه‌اش می‌گذاشتند و پدرش عمار یاسر و مادرش را به شهادت رساندند. ولی بلال در اوج شکنجه به کافران می‌گفت؛ من هرگز از دین پیامبر (ص) دست برنمی‌دارم و ولایت او را پذیرفته‌ام. و پیامبر (ص) به خاندان یاسر این بشارت را داد که بر شکنجه‌ها صبر کنید که خداوند شما را وارد بهشت خواهد کرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن نیز به خاطر مقاومت‌ها، صبر‌ها، و وحدت حول محور ولایت به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود. ولی نکته اصلی این است که هم اکنون وظیفه ما در دوران انقلاب اسلامی چیست؟

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید بعد از آنکه شما در برابر ظلم ظالمان استقامت کرده و صبر پیشه کردید، شما را جایگزین حکومت طاغوت کردیم، و قدرت حکومت را بر عهده شما گذاشتیم. حالا که حاکم و صاحب قدرت شده‌اید، اگر شکرگزار باشید، قدرت شما را بیشتر می‌کنیم و اگر کفر ورزیدید شما را به سرنوشت گذشتگان دچار می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به مسئولین می‌گویم، شکر نعمت انقلاب اسلامی این است که به وظیفه عمل کنید. خداوند به شما فرصت و امکانات داده تا خدمتگزار مردم باشید.‌ ای آقایانی که پشت میز‌ها نشسته‌اید، خداوند این قدرت و موقعیت را به شما داده، تا به داد مردم مظلوم و مستضعف برسید. به داد فقرا و درماندگان برسید.

وی ادامه داد: به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کنم تا به گونه‌ای بودجه عمومی کشور و ثروت بیت‌المال را تقسیم کنند که از این ثروت و امکانات به عموم مردم ایران به طور مساوی برسد و طوری نباشد که بر اثر بی‌عدالتی و ضعف در تقسیم‌بندی بودجه برخی حقوق‌های کلان نجومی دریافت کنند که قطعاً غیرقانونی و غیر شرعی است و فریاد رهبر معظم و مردم به خاطر این ظلم و بی‌عدالتی بلند شود.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به مسئولین گفت: این سمت به شما داده نشده تا افراد سفارشی و فامیل خود را سر کار بیاورید و از بیت‌المال به آن‌ها حقوق بدهید. ولی آن کسی که پارتی و آشنایی ندارد، او چکار کند؟ به او که می‌رسد می‌گویند؛ کار نیست! بودجه نیست! امکانات نیست! آیا این عدالت است؟!

وی با بیان اینکه برپاداشتن شعائر اسلامی یکی از وظایف مهم مسئولین کشور است، یادآور شد: یکی از وظایف مسئولین در این زمینه، برپاداشتن نماز در جامعه و زنده نگه داشتن آن است. طوری که اول وقت نماز؛ چهره کشور، چهره نماز و عبادت باشد. خداوند به برادر عزیزمان آقای حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی سلامتی بدهد که ایشان در این زمینه زحمات بسیاری کشیدند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامهٔ خطبه‌های نماز جمعه تهران با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: به خودم و همه مردم عزیز توصیه می‌کنم بکوشید این سرمایه تقوا را بدست آورید که در دنیا و آخرت رمز خوشبختی و سعادت ابدی تقوا است. هر کس تقوا داشته باشد و در مقابل هوای نفس و شهوات صبر کند، خدا اجرش را ضایع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مناسبت این ماه روز ۹ دی می‌باشد، گفت: این روز یکی از ایام الله است. روز تجدید بیعت مردم با ولایت و روز وحدت ملت حول محور ولایت فقیه. روزی که مردم نشان دادند در صحنه‌های حمایت از انقلاب حضوری به موقع دارند. روزی که مردم با بصیرت ایران ثابت کردند خطر شناسند و قدرت این را دارند که توطئه‌های دشمن را شناسایی و خنثی کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فتنه‌گران ۸ ماه در کشور آشوب کردند و به جنایت پرداختند و مردم بعد از هشت ماه صبر و خون دل خوردن به خیابان‌ها ریختند و آتش فتنه را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه مردم در این روز بصیرت را به معنی واقعی آن نشان دادند، افزود: بصیرت معنایش شناخت دشمن، بیداری، آگاهی، حضور به موقع، تشخیص خطر، و اقدام و عمل قاطع است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه فتنه از جنگ برون با دشمن خطرناک‌تر است، گفت: سران فتنه که خود روزی از مسئولین انقلاب بودند، دچار توهم شده و دل به قدرت‌های بیگانه بستند. این‌ها مگر ندیدند رسانه‌های خارجی و دشمنان، فتنه‌گران را به آشوب علیه نظام اسلامی دعوت و از آن‌ها حمایت می‌کنند؟ در این فتنه هیچ حقی دیده نمی‌شد، و هر چه بود باطل بود و به همین دلیل فتنه‌گران به سرعت رسوا شدند و مردم بساط فتنه را جمع کردند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین گناه فتنه‌گران اهانت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و ظلم به انقلاب اسلامی بود، گفت: کاری که این‌ها انجام دادند هیچ گروهی جرأت انجام آن را نداشت، و این اتفاق در ایران بی‌سابقه بود.

خطیب موقت جمعه تهران در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در برجام، عنوان داشت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند، به آمریکایی‌ها خوشبین نیستم. حال چرا مسئولین به این تذکرات رهبری توجه کافی نکردند؟ در حالی که می‌دانستند دشمنان ما اهل فریب و تزویر بوده و به هیچکدام از وعده‌های خود پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه این مذاکرات باید درس عبرتی برای مسئولین فعلی و آینده کشور باشد، افزود: به مسئولین توصیه می‌کنم به قدرت و توان داخلی توجه کنند و از ظرفیت و امکانات کشور برای حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده کنند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان با اشاره به جنایت آل سعود در یمن، اظهار داشت: به این از خدا بی‌خبران می‌گویم حکومت با کفر باقی می‌ماند، ولی با ظلم هیچ حکومتی ماندگار نیست و آل سعود بداند که با کشتن مردم مظلوم یمن سقوط دولت نامشروع خود را امضا کرده‌اند.

 

۴۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha