شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین داوود زارع

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: امروز شبکه های مجازی مجرایی برای نفوذ دشمن شده است.

حجت الاسلام و المسلمین داوود زارع؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت شبکه مجازی گفت: برای  رسیدن به نقطه مطلوب  در این بخش باید کارگروه های خاصی در حوزه تشکیل و برای آن فکری اندیشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه افزود: امروز مقام معظم رهبری اشراف خوبی به  اطلاعات و مسائل روز دارند، لذا لازم و ضروری است در راستای منویات ایشان برنامه ریزی دقیق گردد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در موضوع محتوایی بحث های فراوانی دارند که نیازمند بازنگری است، تصریح کرد: هدف آن است که آنچه رهبری ترسیم کرده اند، عملیاتی شوند.

محقق حوزه کرمانشاه گفت: متاسفانه ارتباط با فضای مجازی در حوزه های علمیه زیاد نیست در صورتیکه طبق فرموده رهبری باید طلاب به این حوزه ورود پیدا کنند  چرا که دشمنان در این زمینه در حال فتنه افکنی و ایجاد شبهه هستند.

وی با ضروری دانستن آشنایی کامل با شبهه افکنی دشمنان، تصریح کرد: دشمنان از کانال ها و شبکه های مجازی شبهه ها را وارد می کنند و متاسفانه گاهی اوقات ما طلبه ها از این مسئله غافل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین زارع در ادامه به مسئله به روزکردن حوزه های علمیه اشاره  و افزود: روزآمد کردن و ایجاد راهکارهای مناسب برای تحقق سواد رسانه ای در بین طلاب یکی از ضرورت هاست ولی با این وجود، در عرصه رسانه ای حضور طلاب همچنان کمرنگ است.

این استاد حوزه کرمانشاه بیان داشت: تقویت محورهای مهم جامعه همانند مسایل خانواده و معضلات اجتماعی از موضوعاتی است که متاسفانه طلبه ها زیاد ورود پیدا نکرده اندکه باید در این زمینه طلاب ورود خوب و با پشتوانه قوی علمی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید بین مردم و روحانیت فاصله ای نباشد، تصریح کرد: در صدر اسلام مدارس علمیه در بین مردم و بازار ایجاد و به مشکلات و مسایل آنان رسیدگی می شد، ولی اکنون وضعیت اینگونه نیست و این مدارس در خارج و حاشیه شهرها ایجاد می شوند که گاها بازخورد لازم را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین زارع اذعان داشت: ارتباط صمیمانه با جوانان و نوجوانان می تواند  طلاب را به روز نگه دارد چون آنها با علوم و فناوری های روز بیشتر سرکار و داشته و سئوالات و پرسش های فراوانی دارند و این امر ما را وادار می کند که اطلاعات خود را بروز نماییم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha