پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  محمدرضا بابایی ماهانی، امام جمعه شهرستان فردوس

حوزه / امام جمعه فردوس، حوزه‌های علمیه را محور صیانت از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی دانست و گفت: کاردسازی برای نظام از رسالت های حوزه انقلابی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی در گفت و گو با  خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ظلم سیتزی و سیاست ورزی اخلاق مدارانه را از لوازم عملی حوزه انقلابی اعلام کرد و اظهارداشت:  از  آنجایی که حوزه تأمین کننده نیروی انسانی ماهر برای تبلیغات دینی است، باید نسبت به تربیت روحانیون انقلابی تلاش کند.

وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه اگر چه نعمت هستند و باید آنها را غنیمت شمرد، اما باید نسبت به تربیت نیروهای انقلابی در حوزه اهتمام بیشتری گردد.

امام جمعه فردوس با تأکید بر اینکه حوزه باید محور صیانت از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی باشد، تبیین کرد: روحانیون و طلاب انقلابی باید پیرو راه امام(ره) و رهبر انقلاب اسلامی بوده و در مسیر  آنان گام بردارند.

وی اذعان داشت: اگر حوزه‌های علمیه نیروهای انقلابی تربیت کنند و آنان در مساجد و تریبون‌ها مباحث انقلاب و اسلام را فریاد بزنند، مردم هم به پیروی از روحانیون در مقابل فسادها و اختلاس ها و کج رویی ها هوشیار بوده و ایستادگی می کنند.

این فعال فرهنگی، شناخت دشمن و آماده نگه‌داشتن مردم از سوی حوزویان را از وظایف روحانیون و طلاب دانست و تصریح کرد: پیروی از خط امام(ره) و رهبری و ولایت‌مدار بودن مهمترین معیارهای یک طلبه انقلابی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام بابایی، انقلابی ماندن حوز‌ه های علمیه را مرهون مجاهدت علما و بزرگان دانست و ادامه داد: داشتن اخلاق، اخلاص، معنویت و خدمت به مردم به شیوه پیامبران از ابزار مهم حوزویان در مسیر هدایت و تبلیغ رسانی است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مدرسین حوز‌ه های علمیه، انقلابی باشند طلاب هم انقلابی خواهند بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا اساتید حوز‌ه‌های سراسر کشور انقلابی عمل کنند تا طلابی انقلابی تحویل جامعه داده شود.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha