جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تخریب یمن توسط عربستان

حوزه/ در نیمه های سال ۲۰۱۶ بود که فاجعه انسانی در یمن به اوج خود رسید و هفت میلیون یمنی دچار قحطی و گرسنگی شدند و بیش از سه میلیون نفر آواره شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه راشا تودی، مردم یمن در حالی با سال 2016 وداع می کنند که این سال برای آنها سرشار از ویرانی و کشتار ناشی از جنگی دوساله بود و این مردم همچنان امیدی به پایان جنگ و آتش بس ندارند.

با پایان یافتن سال 2015 ناظران بین المللی به نشست سویس و مذاکره طرف های درگیر در یمن امیدوار بودند، اما این نشست اتفاق نیفتاد. چهار ماه بعد دو طرف درگیر بار دیگر در کویت به مدت سه ماه مذاکره کردند و به بررسی راه حل حل سیاسی و نظامی برای پایان دادن به درگیری ها پرداختند اما این مذاکرات نیز در نهایت با شکست روبرو شد و کشتار و تخریب بار دیگر آغاز شد.

در نیمه های سال 2016 بود که فاجعه انسانی در یمن به اوج خود رسید و هفت میلیون یمنی دچار قحطی و گرسنگی شدند و بیش از سه میلیون نفر آواره شدند و همزمان با این مشکلات و بحران ها نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی توانستند در جنوب و شرق پیشروی کنند و خود را به مدیریه در شرق صنعا برسانند و به طور همزمان ائتلاف نظامی عربستان سعودی نیز به حملات خود به انصارالله و هم پیمانان آنها و زیرساخت ها و منازل مسکونی مردم ادامه داد که یکی از این حملات فاجعه بار حمله به مجلس عزاداری بود که منجر به کشته شدن 140 نفر از مردم بی دفاع شد.

پس از آن عربستان که خود را در جبهه نظامی ناتوان دید، به جبهه نظامی روی آورد و با دستور عبدربه منصور هادی بانک مرکزی از صنعا به عدن منتقل شد و انصارالله در پرداخت حقوق بیش از یک و نیم میلیون کارمند اداری و نظامی خود با مشکل مواجه شد و با این حال به مقاومت خود و رویارویی با نیروهای وابسته به منصور هادی ادامه داد و از مواضع خود عقب نشینی نکرد.

اما اکنون با جمود سیاسی که یمن با آن روبرو شده مردم منتظر اتفاقات سال 2017 و تحولاتی هستند که بتواند اوضاع را به سمت راه حل سیاسی پیش ببرد و گروه های یمن نیز از جنگی که به سود عربستان و استکبار جهانی تمام می شود دست بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha