شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  موسی صفی خانی

حوزه / رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین گفت: شهدا جهادگرانی بودند که از جان خود برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌ها گذشتند و سبب افتخار آفرینی های بسیاری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  موسی صفی خانی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای دی ماه استان قزوین که با حضور روحانیون، طلاب و عموم مردم در حسینیه امام زاده حسین (ع) برگزارشد اظهارکرد:  شهدا با رشادت ها و فداکاری های خود سبب افتخار آفرینی در جامعه اسلامی شده اند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین با بیان اینکه شهدا نماد عزت و مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: شهدا جهادگرانی بودند که از جان خود برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌ها گذشتند و سبب افتخارآفرینی های بسیاری شدند.

وی رشد، توسعه، امنیت و آسایش کشور نتیجه جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز مردم و مسؤولان افتخارات ایران اسلامی را مرهون از خود گذشتگی شهدا و ایثار رزمندگان و جانبازان هستند.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد:  شهدای ما در دوران دفاع مقدس در امتداد شهدای کربلا حرکت کردند و هرچه در کربلا رخ داد، مشابه آن نیز در دفاع مقدس صورت گرفت.

 این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت:  دفاع مقدس و خاطرات آن مانند گنجینه‌ای در دل رزمندگان دفاع مقدس است که غفلت از این مهم و همچنین شهدا و فراموش کردن آن به شکست و زیان می‌انجامد.

وی با اشاره به نقش شهدای عملیات کربلای 4 و5 اشاره واظهارکرد:  عملیات کربلای 4 به شدت در آن زمان گره خورده بود و مجبور بودیم نیروهای باقیمانده را که به ام‌الرصاص نفوذ کرده بودند از اروند دوباره عبور داده و بازگردانیم و این مهم با اولویت‌بندی رزمندگان صورت گرفت.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین یادآورشد:  کربلای 4 غم‌بارترین و سخت‌ترین عملیات دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام در آن مظلومانه به خاک و خون می‌افتادند، ولی همین عملیات نیز عملیاتی دیگری را پایه‌ریزی کرد که در آن پیروزی خوبی نصیب نیروهای سپاه اسلام شد.

وی به ماندگاری شهدا در جامعه اشاره و بیان داشت: علت ماندگاری شهدا که پس از 26 سال همچنان در بین مردم زنده هستند نیز اتصال آنها به شهدای کربلا و جایگاه والای آنان است، زیرا هرچه داشتند برای دفاع از اسلام و ولایت در کف دست گذاشته و به نبرد با دشمنان این نظام رفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha