چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بخش شفاهی جشنواره قرآنی المصطفی در افغانستان

حوزه/ مسابقات بخش شفاهی بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در ایالات کابل و هرات به پایان رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسابقات بخش شفاهی بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در ایالات کابل و هرات به پایان رسید. این جشنواره در بخش شفاهی در بخش خواهران و بخش برادران در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن از سوم تا پنجم دی ماه برگزار شد.

در مجموع رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و حفظ قرآن کریم در اجزاء 30 جزء، 15 جزء، 5 جزء؛ 346 نفر از طلاب خواهر و برادر از نمایندگی جامعه المصطفی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در رشته قرائت ترتیل که ویژه خواهران بود، 232 نفر از طلاب خواهر مشارکت نمودند و در رشته قرائت تحقیق نیز 46 نفر از طلاب برادر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ریاست هیئت داوران برعهده استاد عبدالشکور فلاح بوده، داوری مسابقات برادران در بخش وقف و ابتدا، تجوید، لحن، صوت بر عهده استاد محمد اسحاق رحیمی، استاد غلامسخی موحد، استاد محمداسحاق حبیبی، استاد عباس خالقیار، قرار داشت.

در بخش خواهران نیز در بخش های حسن حفظ، تجوید، صوت، لحن، وقت و ابتدا، به ترتیب خانم ها زینب کاشفی، صالحه شریفی، مهناز صفری، اطهر دانشور و زینب عالمی زاده، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

شایان ذکر است؛ بخش کتبی این دوره از جشنواره در نمایندگی جامعه المصطفی در افغانستان، از کتاب کلام ناب در تاریخ 24 دی ماه برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha