پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: نکته ای که دولت باید به دور از مباحث و جناح های سیاسی به آن توجه کند، حقوق های نجومی است که باید حل شود؛ چراکه اعتماد عمومی را خدشه دار نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار مدیران استانداری استان قم، ضمن تقدیر از پیگیری های آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: حوزه در ذات خود نهادی اجتماعی، خیرخواه مردم و حساس در برابر مشکلات و گرفتاری های جامعه است.

وی ابراز داشت: همانطور که حوزه در برابر نظام و مسئولیت های آن ناصح و خیرخواه است؛ همچنین در مقابل، ناقد و مطالبه گر نیز می باشد و مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: همه حوزویان باید در مقابل هر کجی و سختی مردم، جامعه و نظام اعم از مباحث معیشتی، درآمدی، عفاف و حجاب و ... حساس باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: از روش های کنترل مشکلات و مهار این مباحث آن است که باید فرآیند و فناوری ها ما پیشرفته و مطابق با زمان باشد و بخشی از پیشگیری ها و اصلاح فرآیندها با گسترش دولت الکترونیک انجام خواهد شد؛ چراکه زمینه خطا و مفاسد را از بین می برد.

وی بیان داشت: حوزه در مباحث فرهنگی جامعه مسئولیت داشته و در این راستا آماده هرنوع تعامل و همکاری هستیم.

امام جمعه قم اظهار داشت: تولید فکر، نظریه و محتوا از مباحث بسیار مهمی است که باید در موضوع حل معضلات فرهنگی انجام بگیرد و ما در حوزه مؤسساتی همچون مؤسسه سبک زندگی اسلامی را داریم که در این مباحث به صورت عالمانه ورود کرده و تولیدات مناسبی دارند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: فرهنگ سازی از دیگر موضوعات مهم در حل مشکلات کشور است که حوزه نیز در این موضوع دخیل بوده و می تواند همکاری داشته باشد.

وی در ادامه به ارائه پیشنهاد پرداخت و گفت: یکی از برنامه هایی که شما مسئولین باید برای حوزه و گروه های تبلیغی آن انجام دهید، ارائه آمارهای شش ماهه یا یک ساله در قالب بروشورهای گوناگون و در موضوعات مختلف است تا طلاب مبلغ با آسیب های روز جامعه آشنا بوده و بتوانند وظیفه خود را به صورت مناسب انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه شبکه های گوناگون تبلیغی دارد که می توان با آمارهای به موقع و مناسب، ذهن ها را فعال و خروجی های مناسب به دست آورد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: از این آمارها و اطلاعات می توان در نظامات آموزشی و تربیتی حوزه نیز استفاده نمود.

وی بیان داشت: معالجه مشکلات موجود، کاری سخت و ظریف است که باید برنامه مناسب برای آن داشت.

امام جمعه قم اظهار داشت: نکته ای که دولت باید به دور از مباحث و جناح های سیاسی به آن توجه کند، حقوق های نجومی است که باید حل شود؛ چراکه اعتماد عمومی را خدشه دار نموده است.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: ممکن است برخی از افراد به مسئله حقوق نجومی از مناظر گوناگون نگاه کرده و اظهار نظر کنند؛ اما دولت باید این نگاه ها را کنار گذاشته و به دور از این نگاه ها به بررسی بپردازد؛ چراکه آسیبی اجتماعی بوده و اعتمادها را از بین خواهد برد.

وی خاطرنشان ساخت: ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر بررسی این موضوع تأکید داشته و می توان خارج از حواشی این مشکل را مرتفع ساخت.

مدیر حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: پشتوانه تمام فعالیت ها، اعتماد مردم است و باید با اطلاع رسانی مناسب، از مشکلات موجود کاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha