چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وقف

حوزه / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد گفت: حوزه های علمیه محل پرورش علما، طلاب، بزرگان و مربیان اجتماع است به همین دلیل باید موقافات در این زمینه را افزایش دهیم.

حجت الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، یکی از نیازهای روز جامعه را وقف برای حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه محل پرورش علما، طلاب، بزرگان و مربیان اجتماع است به همین دلیل باید موقافات در این زمینه را افزایش دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد افزود: وقف و موقوفات به عنوان ماندگارترین صدقه جاریه منشأ تحولات علمی، ترییتی، اخلاقی و تحولات مربوط به مراکز معنوی است.

حجت الاسلام آسوده تصریح کرد: مدارس علمیه و علما نیز باید در این ارتباط مردم را آگاه و آنان را برای وقف اموال خود در این جهت تشویق و ترغیب کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان کمترین موقوفات مربوط به حوزه علمیه و مدارس دینی بوده و گسترش آنان نیازمند تبیین اهمیت گسترش این مراکز و ارتقای آگاهی مردم برای وقف اموال خود از سوی علما است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد با توصیه به واقفان نیک اندیش برای وقف اموال خود برای کارهای فرهنگی، اظهار داشت: در این بین، حوزه‌های علمیه به دلیل این‌که مکتب اهل‌بیت (ع) را تبیین می‌کنند، از بهترین مکان‌ها برای وقف است.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به این که یکی از انجمن های وقف که می بایست در این شهرستان تشکیل شود انجمن وقف و رسانه است، ابرازداشت: با تشکیل انجمن وقف ورسانه به طور حتم بخشی از مشکلات این عرصه که فعالیت فرهنگی محسوب می شود، برطرف می شود.

وی همچنین یکی از اقدامات اداره اوقاف بجنورد در راستای تامین نیازهای بخش های مختلف جامعه به ویژه عرصه فرهنگی را تشکیل مرکز مشاوره وقف عنوان کرد و گفت: در این مرکز وقف ها براساس نیازهای روز جامعه هدایت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha