پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: دوری حوزه‌های علمیه از روحیه انقلابی‌گری سبب انحراف اسلام و انقلاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز دردیدار با مدیران مدارس علمیه قزوین، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: دشمن با برنامه ‌ریزی تلاش دارد، حضور و اثرگذاری روحانیون در جامعه اسلامی را گمرنگ جلوه دهد، لذا باید هوشیار باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید انقلابی بماند و رواج این تفکر که انقلاب‌گری معنا ندارد، تفکر دشمن برای تضعیف روحانیت است.

وی، استکبار ستیزی را از شاخصه حوزه علمیه شیعه خواند و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه زمانی می‌توانند در مقابل برنامه‌های دشمن، خوب عمل کنند که بتوانند انقلابی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که روحانیون مرزبانان و سنگربانانی هستند که  از اصول و عقاید انقلاب محافظت می کنند، ابراز داشت: انقلابی ماندن حوزه، یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که خوشبختانه برای تحقق این مهم، در سطح کلان حوزه حرکت هایی بسیار خوبی در حال انجام است؛ البته در این بین نقش مدیران مدارس در زمینه تربیت طلاب انقلابی بسیار سنگین است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  شرایط در عصر حاضر برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه مهیاست و اگر به وظایفی که قرآن بر عهده ما گذاشته عمل کنیم، در این مسیر موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: باید راهکارهای نشر، توسعه و تعمیق روحیه انقلابی جدی گرفته شود تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.

وی در ادامه به نقش مدیران و اساتید مدارس در توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین طلاب اشاره و اظهار کرد:  پژوهش سبب بصيرت و دانش ‌افزایی طلاب شده و كمك می‌کند تا بتوانند پاسخگوی نيازها و پرسش ‌های جامعه در زمینهٔ علوم و معارف اسلامی باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بايد چالش‌ها و عوامل بازدارنده تحقيق و پژوهش شناسایی شده تا پژوهش و تحقيق در حوزه‌های علميه فرهنگ ‌سازی شود؛ چرا که اين مهم همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزوی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha