پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی صافی در دیدار سفیر ایران در گینه

حوزه/حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، بر لزوم حضور در عرصه‌های بین المللی، و تعامل دانشمندان جهان اسلام با یکدیگر، جهت معرفی صحیح اسلام تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار سفیر ایران در گینه با ابراز مسرّت از فعالیت‌های وی و همکارانشان در کشور گینه، گفتند: فرصتی را که برای شما در معرّفی معارف اسلامی و هدایت های نورانی اهل البیت (علیهم السلام) پیش آمده است قدر بدانید، و خدا را از جهت این توفیق شاکر باشید. بنده برای شما عزیزان، مسألت توفیقات بیشتر دارم، و بدانید هر چه بتوانیم ارتباطات با جهان اسلام و اندیشمندان مسلمان را بیشتر کنیم، به نفع اسلام و امّت اسلامی است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم معرّفی صحیح اسلام و مکتب اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) در دنیا، خاطرنشان ساختند: حضور همیشگی ما در عرصه‌های بین المللی، کنفرانس‌ها، ملاقات با اندیشمندان جهان اسلام، حضور در مجامع علمی جهان، موجب این خواهد شد که اسلام، قرآن و هدایت های نجات بخش پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) به طور صحیح معرفی گردد. وزارت محترم امور خارجه باید به این نکته توجه داشته باشد که در همه نقاط دنیا، باید حضور داشته باشیم، و در این امر کوتاهی نکنیم.
این مرجع تقلید، دربخش دیگری از این دیدار، با اشاره به فعالیت‌های سفارت ایران در کشور گینه، گفتند: اقداماتی که در آنجا انجام داده‌اید، همه‌اش جهاد است. همین اقبال مردم، نشان از این دارد که مردم دنیا تشنه معارف اسلام عزیز و تعالیم نویدبخش اهل بیت (علیهم السلام) هستند و این، وظیفه شما را سنگین‌تر می‌کند.
ایشان خاطر نشان ساختند: ان شاء الله اقدامات شما مرضیّ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود، و بنده هم آرزو دارم که ای کاش می‌توانستم در خدمت شما باشم، و با شما همکاری کنم.

خاطر نشان می شود:در ابتدای این دیدار سفیر ایران در آن منطقه، و نیز حجت الإسلام والمسلمین وزیری، گزارشی از کنفرانس بزرگ "وحدت اسلامی با محوریت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام" در کشور گینه کوناکری و ساحل عاج، ارائه داده، و از پیام معظّم له که مورد استقبال علما و دانشمندان این کنفرانس قرار گرفته بود تشکر و قدردانی نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha