جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله  حائری شیرازی

حوزه/ برخورد جناحی با فرد اختلاس کننده، باعث می‌شود که برخی خلاف‌ها در جامعه عادی شود،اینکه در برخی کشورها اختلاس وجود ندارد و فرد اختلاس کننده نمی‌تواند در جامعه بماند به این دلیل است که تمامی افراد جامعه با آن برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله حائری شیرازی  امشب در مراسم درس اخلاق در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان گفت: انقلاب ما یک انقلاب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بوده است، ولی زمامدار آن سیاسی بوده و با زبان سیاست مسائل مختلف جامعه را پیش برده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه ما به مسائل سیاسی حساسیت دارند تصریح کرد: در جامعه ما تا امری تبدیل به یک جریان سیاسی نشود با آن سهل برخورد می‌کنند، اما وقتی سیاسی شد جدی گرفته می‌شود که دارای عوارض بسیاری است.

استاد حوزه بیان کرد: سیاست داروی شفابخشی است؛ اما باید به عوارض آن توجه شود، چراکه انسان‌ها دارای تفاوت‌های بسیاری هستند و این تفاوت‌ها وارد بحث سیاسی آنها می‌شود.

وی ابراز داشت: تفاوت‌های سیاسی کاملاً طبیعی است؛ ولی نباید این بحث‌های سیاسی وارد خانه شود، اگر دیدگاه زن و شوهر در مسائل سیاسی متفاوت باشد و آن را در زندگی دخالت دهند اداره خانه مشکل می‌شود.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: سیاسیون عالم بیرون از خانه یک عنصر سیاسی هستند، ولی در خانه غیرسیاسی هستند و مرد خانواده می‌شوند و به بیان دیدگاه‌های سیاسی خود نمی‌پردازند.

وی با بیان اینکه ما چون اعتقاد داریم که آدم باید ظاهر و باطنش یکی باشد می‌خواهیم با کسی که هم دید سیاسی ما نیست سخت برخورد کنیم افزود: ورود این مسائل در زندگی و خانواده باعث می‌شود که زندگی ما تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار گیرد.

استاد اخلاق حوزه گفت: آدم‌های سیاسی باید ظرفیت داشته باشند که مسائل سیاسی را در مسائل خانوادگی وارد نکنند، خانه باید محل الفت و محبت باشد، ولی در بیرون از خانه هرکسی می‌تواند مشی سیاسی خود را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث سیاسی در خانه سم است، بیان کرد: وقتی همسر شما مسلمان و متشرع باشد، نباید افکار و نظرات خود را به او القا کنید، به همان اندازه که علاقه‌مند به شما است و شما را دوست دارد قناعت کنید، ولی به باقی مسائل وارد نشوید چراکه مظان تفاوت‌ها است.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه در خانه از نظر سیاسی حداقلی و از نظر دینی حداکثری باشید گفت: انسان‌ها آزادند و افکار متفاوتی دارند، چراکه مربیان گوناگون و تجربیات متفاوتی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: زن و شوهر نباید به مسائل مختلف حساس بوده و آن را برای خود بزرگ کنند، چراکه این مسائل نه تنها دلخوری را در خانواده به وجود می‌آورد، بلکه موجب ابتذال فرهنگی نیز می‌شود.

این استاد اخلاق با بیان اینکه به دلیل برخورد جناحی با فرد اختلاس کننده، باعث می‌شود که برخی خلاف‌ها در جامعه عادی شود گفت: اینکه در برخی کشورها اختلاس وجود ندارد و فرد اختلاس کننده نمی‌تواند در جامعه بماند به این دلیل است که تمامی افراد جامعه با آن برخورد می‌کنند.

وی عنوان کرد: در جامعه ما اگر فرد اختلاس کننده اصلاح‌طلب باشد، اصلاح‌طلبان او را می‌بخشند و اگر اصول‌گرا باشد اصول‌گراها او را می‌بخشند که بسیار اشتباه است.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: اگر خلافی در جامعه رخ می‌دهد باید همه او را ملامت کنند و اگر این‌گونه نباشد موجب می‌شود خلاف در جامعه عادی شده و جامعه به ابتذال کشیده شود.

وی از حضور بانوان محجبه ورزشکار ایرانی در مسابقات بین‌المللی تقدیر کرد و افزود: حضور بانوان محجبه ورزشکار در کشورهای مختلف موجب می‌شود حجاب در محیط‌هایی که اصلاً نمی‌توانستند پوشش را تحمل کنند نفوذ کند که نشان از پیشروی تفکر شما در جهان دارد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha