جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعلامیه «مسلمانان اجازه ورود ندارند» بر درب یک مغازه در آمریکا

​حوزه/ یک مغازه دار آمریکایی در نیومکزیکو به خاطر نصب اعلامیه‌های نژادپرستانه و ضداسلامی بر شیشه‌های روبرویی سوپرمارکتش، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ibtimes، یک مغازه در ایالت نیومکزیکو در آمریکا به خاطر نصب اعلامیه‌های نژادپرستانه و ضداسلامی بر شیشه‌های روبرویی این مغازه، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گفته می‌شود این سوپرمارکت که در شهر میهیل واقع شده است، اعلامیه‌های اهانت آمیز و نژادپرستانه‌ای به روی شیشه‌های روبرویی اش چسبانده که در آن‌ها جملاتی چون «اوباما و مسلمانان اجازه ورود ندارند»، جملاتی در حمایت از سخنان نژادپرستانه ترامپ و طرفداری از مسیحیان صلیبی و نظامیان آمریکایی دیده می‌شود.

یک کارمند سابق این مغازه به خبرنگاران گفت که صاحب این مغازه سال گذشته محصولات مشابه و نژادپرستانه‌ای نیز به مشتریان نژادپرست می‌فروخته است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا از صاحب این سوپرمارکت خواسته است که این اعلامیه‌ها را از شیشه مغازه خود بردارد.

ابراهیم هوپر مدیر اجرایی ارتباطات ملی شورا در این باره گفت: هرچند هر کس حق آزادی بیان دارد، با این حال ما از صاحب این مغازه می‌خواهیم به منظور ایجاد وحدت در زمانه‌ای که تفرقه در جوامع رو به افزایش است این نوشته‌ها را بردارد.

در ماه‌های اخیر و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، نژادپرستی و جرایم نفرت محور در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است. طبق آمار گزارش شده توسط مرکز حقوق فقر جنوبی، از 8 نوامبر تا 12 دسامبر، بیش از 1 هزار حادثه نژادپرستانه رخ داده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha