جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ دشمنان بسیاری ازمیراث های ماندگار ایران را غارت کردند و به کشور خود برده و در موزهای خود گذاشته اند و بعضی از این میراث های به غارت رفته ایران در موزه لندن است، این امور نشان از عمق خباثت دشمن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضاء کنگره معماری و شهر سازی استان قم با بیان اینکه ایران از امنیت خوبی در سطح منطقه برخورداراست اظهار داشتند: نباید فریب خنده های دشمنان را خورد، زیرا آنها در ظاهر خنده بر لب و دستکش مخملی در دست دارند و زیر آن دست چدنی وجود دارد و هدف دشمن هم مشخص است، نمی خواهند ایران در امنیت باشد.

این مرجع تقلیدبا تاکید براین که نباید با دشمنان سازش کرد افزودند:اگر سازش کنیم این زیاده خواهی آنها تمامی ندارد، زیرا عادت به سلطه گری و زیاده خواهی کرده اند و عادت به سازش با مردم نکردند، بنابراین نباید فریب خنده های ظاهری دشمنان را خورد.

ایشان عنوان کردند: دشمنان بسیاری از میراث های ماندگار ایران را غارت کردند و به کشور خود بردند و در موزهای خود گذاشته اند و بعضی از این میراث های به غارت رفته ایران در موزه لندن گذاشته است، این امور نشان از عمق خباثت دشمنان دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام  اهمیت خاصی به بحث معماری، عمران و آبادی شهرها داده و به مسلمانان براجرای معماری اسلامی تاکید فراوانی کرده است، ابراز داشتند: مشاهد و بناهای تاریخی  هر کشور نمایشگر تاریخ کهن، فرهنگ، تمدن و معماری اصیل اسلامی است از این رو باید این بناها حفظ شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در کشور، بناهای تاریخی زیادی است و شاه چراغ در شیراز و حرم حضرت فاطمه معصومه(س)  از جمله بناهای معروف در کشور است، گفتند: قم از شهرهای مهم کشور است و لازم است در موضوع ساخت بناهای فرهنگی و معماری اسلامی که نشانگر عظمت قدرت معماری اسلامی است توجه و سرمایه گذاری بیشتری شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان اینکه باید ساخت بناهای فرهنگی و معماری اسلامی در کشور تبدیل به فرهنگ شود، تاکید کردند: مسئله گردشگری موضوع دیگری است که در ترویج فرهنگ اسلامی، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

معظم له بیان داشتند: اگر گردشگری  مورد توجه قرار گیرد، می تواند برکات خوبی در جذب گردشگر به همراه داشته باشد و باعث شود کشور در تامین بودجه به نفت تنها اکتفاء نکند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha